BibTex RIS Cite

ÇANKIRI / BAYRAMÖREN-YURTPINAR KÖYÜ’NDEKİ BALIKLI PINAR

Year 2009, Issue: 23, 27 - 38, 12.03.2010

Abstract

Çankırı’ya bağlı ilçelerden Bayramören’de bulunan Balıklı Pınar (Osman
Ağa Çeşmesi), yuvarlak kemerli yüzeysel bir nişe sahip tek cepheli bir çeşme olup,
özellikle süslemeleri içerisindeki balık figürleri dolayısıyla Anadolu Türk
mimarisinde önemli bir örnek olarak dikkat çekmektedir.

References

  • Aslanapa, O., Türk Sanatı, İstanbul, 1984.
  • Ayhan, B., “Türklerden Önce Çankırı’nın Genel Tarihçesi”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 329-338.
  • Ayhan, B., Çankırı (Tarih, Kültür, Turizm), Ankara, 2007.
  • Aytöre, A., “Türklerde Su Mimarisi”, Milletlerarası Birinci Türk Sanatları Kongresi (Ankara, 19-24 Ekim 1959), Kongreye Sunulan Tebliğler, Ankara, 1962, s. 45-69.
  • Bayhan, A. A. – Salman, F. – Bayraktar, M. S., “Adıyaman İli ve İlçelerinde Yüzey Araştırması–2001”, 20. Araştırma Sonuçları Toplantısı (27–31 Mayıs 2002 Ankara), 1. Cilt, Ankara, 2003, s. 81–98.
  • Bayhan, A. A. – Salman, F., “2004 Yılı Adıyaman İli ve İlçeleri Yüzey Araştırması” IX. Ortaçağ Ve Türk Dönemi Kazıları Ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu (21–23 Nisan 2005) Bildiriler, Erzurum, 2006, s. 57-66.
  • Çeçener, H. B., Üsküdar Merkez Mahalleleri Osmanlı Dönemi Su Uygarlığı Eserleri, İstanbul, 2007.
  • Diez, E. – Aslanapa, O. – Koman, M. M., Karaman Devri Sanatı, İstanbul, 1950.
  • Durukan, A., “Aksaray Sultan Hanı”, Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (Ed.: H. Acun), Ankara, 2007, s. 141-159.
  • Egemen, A., İstanbul’un Çeşme ve Sebilleri, İstanbul, 1993.
  • Elibol, A., XIX. Yüzyıl Başlarında Çankırı, Ankara, 2008.
  • Gündoğdu, A., “Danişmentli Çağında Çankırı”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 217-226.
  • Gündoğdu, H. – Bayhan, A. A. – Aktemur, A. M. – Kukaracı, İ. U. – Çelik, A. – Güneş, B., Tarihi Yaşatan İl Tokat, Ankara, 2006.
  • Gündoğdu, H., “Niksar’da Pek Bilinmeyen Bir Çeşme ve Üzerindeki Kabartmalar”, Kaynaklar, S. 2 (Kış), İstanbul, 1984, s. 41-48;
  • Gündoğdu, H., Türk Mimarisinde Figürlü Taş Plastik (İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Basılmamış Doktora Tezi), İstanbul, 1979.
  • Kankal, A., “16. Yüzyıl Osmanlı İdari Taksimatında Çankırı Sancağı ve Çankırı Kazası”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 185-216.
  • Kara Pilehvarian, N. – Urfalıoğlu, N. – Yazıcıoğlu, L., Osmanlı Başkenti İstanbul’da Çeşmeler, İstanbul, 2004.
  • Kuran, A., “Karamanlı Medreseleri”, Vakıflar Dergisi, S. 8, Ankara, 1969, s. 209- 224.
  • Ögel, S., Anadolu Selçuklularının Taş Tezyinatı, Ankara, 1987.
  • Öney, G., “Anadolu Selçuk Sanatında Balık Figürü”, Sanat Tarihi Yıllığı, II, İstanbul, 1968.
  • Önge, Y., “Konya’nın Meram Mesîresindeki Mimari Bir Manzume”, Vakıflar Dergisi, S. 10, Ankara, 1973, s. 367-384.
  • Özkarcı, M., Niğde’de Türk Mimarisi, Ankara, 2001.
  • Özkarcı, M., Türk Kültür Varlıkları Envanteri Kahramanmaraş 46, I-II, Ankara, 2007.
  • Özkul Fındık, N., “Hekimhan Çeşmeleri”, Sanat, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, S. 9, Erzurum, 2006, s. 99-117.
  • Pektaş, K., “Çardak Han”, Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (Ed.: H. Acun), Ankara, 2007, s. 170-171.
  • Sevim, A. – Pehlivan, C., “Dünden Bugüne Çankırı: Çankırı’nın Tarih Öncesi”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 125-154.
  • Sözen, M., Anadolu Medreseleri, I, İstanbul, 1970.
  • Şahin, K., “Emeviler Döneminden (714-715) Anadolu Selçukluları Dönemine Kadar Çankırı’nın Rolü”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 323-328;
Year 2009, Issue: 23, 27 - 38, 12.03.2010

Abstract

References

  • Aslanapa, O., Türk Sanatı, İstanbul, 1984.
  • Ayhan, B., “Türklerden Önce Çankırı’nın Genel Tarihçesi”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 329-338.
  • Ayhan, B., Çankırı (Tarih, Kültür, Turizm), Ankara, 2007.
  • Aytöre, A., “Türklerde Su Mimarisi”, Milletlerarası Birinci Türk Sanatları Kongresi (Ankara, 19-24 Ekim 1959), Kongreye Sunulan Tebliğler, Ankara, 1962, s. 45-69.
  • Bayhan, A. A. – Salman, F. – Bayraktar, M. S., “Adıyaman İli ve İlçelerinde Yüzey Araştırması–2001”, 20. Araştırma Sonuçları Toplantısı (27–31 Mayıs 2002 Ankara), 1. Cilt, Ankara, 2003, s. 81–98.
  • Bayhan, A. A. – Salman, F., “2004 Yılı Adıyaman İli ve İlçeleri Yüzey Araştırması” IX. Ortaçağ Ve Türk Dönemi Kazıları Ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu (21–23 Nisan 2005) Bildiriler, Erzurum, 2006, s. 57-66.
  • Çeçener, H. B., Üsküdar Merkez Mahalleleri Osmanlı Dönemi Su Uygarlığı Eserleri, İstanbul, 2007.
  • Diez, E. – Aslanapa, O. – Koman, M. M., Karaman Devri Sanatı, İstanbul, 1950.
  • Durukan, A., “Aksaray Sultan Hanı”, Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (Ed.: H. Acun), Ankara, 2007, s. 141-159.
  • Egemen, A., İstanbul’un Çeşme ve Sebilleri, İstanbul, 1993.
  • Elibol, A., XIX. Yüzyıl Başlarında Çankırı, Ankara, 2008.
  • Gündoğdu, A., “Danişmentli Çağında Çankırı”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 217-226.
  • Gündoğdu, H. – Bayhan, A. A. – Aktemur, A. M. – Kukaracı, İ. U. – Çelik, A. – Güneş, B., Tarihi Yaşatan İl Tokat, Ankara, 2006.
  • Gündoğdu, H., “Niksar’da Pek Bilinmeyen Bir Çeşme ve Üzerindeki Kabartmalar”, Kaynaklar, S. 2 (Kış), İstanbul, 1984, s. 41-48;
  • Gündoğdu, H., Türk Mimarisinde Figürlü Taş Plastik (İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Basılmamış Doktora Tezi), İstanbul, 1979.
  • Kankal, A., “16. Yüzyıl Osmanlı İdari Taksimatında Çankırı Sancağı ve Çankırı Kazası”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 185-216.
  • Kara Pilehvarian, N. – Urfalıoğlu, N. – Yazıcıoğlu, L., Osmanlı Başkenti İstanbul’da Çeşmeler, İstanbul, 2004.
  • Kuran, A., “Karamanlı Medreseleri”, Vakıflar Dergisi, S. 8, Ankara, 1969, s. 209- 224.
  • Ögel, S., Anadolu Selçuklularının Taş Tezyinatı, Ankara, 1987.
  • Öney, G., “Anadolu Selçuk Sanatında Balık Figürü”, Sanat Tarihi Yıllığı, II, İstanbul, 1968.
  • Önge, Y., “Konya’nın Meram Mesîresindeki Mimari Bir Manzume”, Vakıflar Dergisi, S. 10, Ankara, 1973, s. 367-384.
  • Özkarcı, M., Niğde’de Türk Mimarisi, Ankara, 2001.
  • Özkarcı, M., Türk Kültür Varlıkları Envanteri Kahramanmaraş 46, I-II, Ankara, 2007.
  • Özkul Fındık, N., “Hekimhan Çeşmeleri”, Sanat, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, S. 9, Erzurum, 2006, s. 99-117.
  • Pektaş, K., “Çardak Han”, Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları (Ed.: H. Acun), Ankara, 2007, s. 170-171.
  • Sevim, A. – Pehlivan, C., “Dünden Bugüne Çankırı: Çankırı’nın Tarih Öncesi”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 125-154.
  • Sözen, M., Anadolu Medreseleri, I, İstanbul, 1970.
  • Şahin, K., “Emeviler Döneminden (714-715) Anadolu Selçukluları Dönemine Kadar Çankırı’nın Rolü”, Geçmişten Geleceğe Çankırı (Çankırı Valiliği III. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni Bildirileri), 28-29 Eylül 2005, Çankırı, s. 323-328;
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Ali Bayhan This is me

Fikri Salman

Publication Date March 12, 2010
Submission Date March 12, 2010
Published in Issue Year 2009 Issue: 23

Cite

APA Bayhan, A. A., & Salman, F. (2010). ÇANKIRI / BAYRAMÖREN-YURTPINAR KÖYÜ’NDEKİ BALIKLI PINAR. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 27-38.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.