Review
BibTex RIS Cite

İşitme Engelli Çocuklarda Denge Problemleri ve Rehabilitasyon Yöntemleri

Year 2018, Volume: 3 Issue: 1, 18 - 31, 30.08.2018

Abstract

İşitme engeli, her iki kulakta birden, konuşmayı anlayamayacak seviyede işitme kaybı olmasıdır. İşitme organlarıyla vestibüler sistemin nöroanatomik olarak yakın ilişkisinden dolayı koklea, semisirküler kanal ya da ikisinin birden zarar gördüğü durumlar denge bozukluğu ile sonuçlanabilir. Bu yüzden işitme engelli çocuklar normal işiten çocuklara göre temel motor becerilerde daha geride kalabilirler. Aileler ve öğretmenler çocukların denge problemlerini gözlemlemelerine rağmen; rehabilitasyon programlarında düzenli denge egzersizleri yer almamaktadır. Literatürde işitme engelli çocuklarla yapılan çalışmaların çocukların statik ve dinamik denge fonksiyonlarını geliştirdiği gösterilmiştir. Bu derleme literatürdeki çeşitli çalışmalarla işitme engelli çocuklarda denge sorunlarını ve egzersizlerin denge üzerinde etkilerini incelemektedir. Çalışmanın sonuçları işitme engelli çocukların tedavi programlarına düzenli denge egzersizlerinin eklenmesi gerektiğini ortaya koymuştur. İşitme engelli çocuklarda denge egzersizlerin etkilerini inceleyen çalışmalara ihtiyaç vardır.

References

  • Aksoy, S. (2011). Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 22(2), 81-85.
  • American Speech-Language-Hearing Association: Degree of hearing loss. http://www.asha.org/public/hearing/Degree-of-Hearing-Loss/ Assaiante, C., Mallau, S., Viel, S., Jover, M.,&Schmitz, C. (2005).
  • Development of postural control in healthy children:a functional approach. Neural Plasticity 2005;12 (2-3), 109-118. Butterfield, S.A. (1986).
  • Gross motor profiles of deaf children. Perceptual Motor Skills, 62,68-70. Cushing, S.L., Papsin, B.C., Rutka, J.A., James, A.L.,& Gordon KA. (2008).
  • Evidence of vestibular and balance dysfunction in children with profound sensori-neural hearing loss using cochlear implants. Laryngoscope, 118, 1814–23. Çetin S.Y. (2017).
  • Tai Chi egzersizlerinin işitme engelli çocuklarda denge ve fonksiyonel ambulasyon üzerine etkisi. Doktora tezi. Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Davidson, J., Hyde, M.L.,&Alberti, P.W. (1989).
  • Epidemiologic patterns in childhood hearing loss: a review. International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology, 17(3),239-66.
Year 2018, Volume: 3 Issue: 1, 18 - 31, 30.08.2018

Abstract

References

  • Aksoy, S. (2011). Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 22(2), 81-85.
  • American Speech-Language-Hearing Association: Degree of hearing loss. http://www.asha.org/public/hearing/Degree-of-Hearing-Loss/ Assaiante, C., Mallau, S., Viel, S., Jover, M.,&Schmitz, C. (2005).
  • Development of postural control in healthy children:a functional approach. Neural Plasticity 2005;12 (2-3), 109-118. Butterfield, S.A. (1986).
  • Gross motor profiles of deaf children. Perceptual Motor Skills, 62,68-70. Cushing, S.L., Papsin, B.C., Rutka, J.A., James, A.L.,& Gordon KA. (2008).
  • Evidence of vestibular and balance dysfunction in children with profound sensori-neural hearing loss using cochlear implants. Laryngoscope, 118, 1814–23. Çetin S.Y. (2017).
  • Tai Chi egzersizlerinin işitme engelli çocuklarda denge ve fonksiyonel ambulasyon üzerine etkisi. Doktora tezi. Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Davidson, J., Hyde, M.L.,&Alberti, P.W. (1989).
  • Epidemiologic patterns in childhood hearing loss: a review. International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology, 17(3),239-66.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Physiotherapy
Journal Section Reviews
Authors

Sebahat Yaprak Çetin

Yusuf Emük

Publication Date August 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Çetin, S. Y., & Emük, Y. (2018). İşitme Engelli Çocuklarda Denge Problemleri ve Rehabilitasyon Yöntemleri. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 18-31.