Bu araştırma okul öncesi eğitimin ilkokul sürecindeki sosyal davranışlara
olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel ilişkisel
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim
öğretim yılında ilkokul birinci sınıfa devam eden 303 çocuk katılmıştır.
Araştırmada çocukların sosyal davranışlarını belirlemek amacıyla “Okul Sosyal
Davranış Ölçekleri” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin analizinde bağımsız örneklemler t testi ve Pearson Korelasyon
katsayısı kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, okul öncesi
eğitim alan çocukların sosyal yeterlik becerilerinin almayanlara göre anlamlı
farklılık oluşturduğu, olumsuz sosyal davranışlar alt boyutunda ise okul öncesi
eğitim alan çocukların yıkıcı talepkar davranışlarının almayanlara göre anlamlı
farklılık oluştuğu bulguna ulaşılmıştır.
Araştırmada çocukların sosyal yeterlik ile olumsuz sosyal davranışları
arasında ise negatif yönlü, düşük bir korelasyon olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Submission Date | August 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 3 |