Kaynaştırma eğitimi, özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim ortamında eğitimlerine devam etmelerini amaçlayan bir eğitim modelidir. Ancak bu modelin uygulanması sırasında bazı zorluklarla karşılaşılır. Öğretmenler, özel gereksinimli öğrencilerin sınıflarına yerleştirilmesi sonucunda eğitim uygulamaları ve sınıf yönetimi konularında endişeler taşır ve kaynaştırma konusunda yeterli eğitim almadıklarını düşünürler. Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılan diğer sorunlar arasında, öğrencilerle iletişim eksiklikleri, öğrencilerin fiziksel ve davranışsal karakteristikleri, öğretmenlerin iş yüklerinin artması, sınıf mevcutlarının fazlalığı ve fiziksel ortamların yetersizliği sayılabilir. Bu nedenle, kaynaştırma eğitimi uygulamalarının başarılı olabilmesi için tüm paydaşların aktif bir şekilde çalışması, öğretmenlerin yeterli eğitim almaları ve fiziksel ortamların uygun hale getirilmesi gerekmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1 |