Eğitim kurumlarında kalite geliştirme çalışmalarının en önemli parametrelerinden biri, eğitim
hizmetinden yararlanan öğrencilerin memnuniyetlerinin değerlendirilmesidir. Bu çalışma, “Öğrenci
Memnuniyeti Ölçeği”nin kısa formunu oluşturmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, orijinal ölçek
gözden geçirilmiş, yapılan değişikliklerden sonra iki farklı hemşirelik okulunda 681 öğrenciye uygulanmıştır.
Uygulama sonrası madde toplam puan korelasyon değerleri .48 altında olan 24 madde ölçekten çıkarılmıştır.
Ölçek maddeleri, önceki faktör yapıları ve uzman görüşleri doğrultusunda beş alt boyutta gruplandırılarak
doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve analizler sonucu toplam 11 madde daha ölçekten çıkarılmıştır. Kalan 53
madde ve 5 alt boyut ile yapılan analiz sonucunda AGFI ve GFI uyum iyiliği indeksleri yeterli düzeyde olduğu
saptanmıştır. 53 maddelik ölçeğin madde toplam puan korelasyonu .42-.73 arasında ve Cronbach Alfa
güvenirlik katsayısı toplamda .97, alt boyutlarda ise .83 - .91 arasında bulunmuştur.
Çalışma sonucunda; beş alt boyut ve 53 maddeden oluşan “Öğrenci Doyum Ölçeği”nin kısa formunun
geçerli ve güvenilir olduğu, hemşirelik öğrencilerinin doyumunu belirlemek amacıyla kullanılabileceği
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.