Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 9, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Aghakouchakzadeh, M., Izadpanah, M. & Yadegari, A. (2015). Knowledge, attitude, and practice towards medication errors and adverse drug reaction reporting among medical students. Journal of Pharmaceutical Care, 3:3-4, 49-53.
  • Aktaş, F., Baybek, H., Kıvrak, A. ve Kertişci, R. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Tıbbi Hatalara Yönelik Tutumları. 17. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı, 4-6 Nisan 2018, Çanakkale.
  • Bodur, S., Filiz, E., Çimen, A. ve Kapçı, C. (2012). Ebelik ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hasta güvenliği ve tıbbi hatalar konusundaki tutumu. Genel Tıp Dergisi, 22:2, 37-42.
  • Dikmen, Y.D., Yorgun, S. ve Yeşilçam, N. (2014). Hemşirelerin tıbbi hatalara eğilimlerinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 1:1, 44–56.
  • Er, F. ve Altuntaş, S. (2016). Hemşirelerin tıbbi hata yapma durumları ve nedenlerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3:3, 132-139.
  • Güleç, D. ve İntepeler, Ş.S. (2013). Tıbbi hatalarda tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 15:3, 26-41.
  • Korhan, E.A., Dilemek, H., Mercan, S. ve Yılmaz, D.U. (2017). Determination of attitudes of nurses in medical errors and related factors. International Journal of Caring Sciences, 10:2, 794- 801.
  • Özer, Ö., Taştan, K., Set, T., Çayır, Y. ve Şener, M.T. (2015). Tıbbi hatalı uygulamalar. Dicle Tıp Dergisi, 42:3, 394-397.
  • Yaprak, E. & İntepeler, Ş.S. (2015). Factors affecting the attitudes of health care professionals toward medical errors in a public hospital in Turkey. International Journal of Caring Sciences, 8:3, 647-655.
  • Zencirci, A.D. (2010). Hemşirelik ve hatalı tıbbi uygulamalar. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 12:1, 67-74.

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 9, 30.06.2019

Öz

Amaç:
Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin tıbbi hatalara
karşı tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir.

Gereç-Yöntem:  Araştırma bir devlet
üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde  2.,3. ve 4. Sınıfta eğitim gören 193  öğrencinin katılımı ile
gerçekleştirilmiştir.  Verilerin
toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu”  ile
“Tıbbi Hatalarda Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veri toplamadan önce
katılımcılardan sözel izin ve kurum izni alınmıştır. Veriler sınıf ortamında
toplanmış, bilgisayar ortamında istatistik paket programı ile araştırmacılar
tarafından değerlendirilmiştir.  

Bulgular:
Verilerin değerlendirilmesi sonucunda hemşirelik
öğrencilerinin tıbbi hatalarda tutum ölçeği puan ortalamasının X= 3.82 ± .30
olduğu,  “tıbbi hata yaklaşımı” tutum
puanlarının ( X=3.96 ± .42)  yüksek,
“tıbbi hata algısı”  ( X= 2.91 ±  .77) tutum puanlarının ise düşük olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca hemşirelik öğrencilerinin öğrenim gördükleri sınıflara
göre “tıbbi hata yaklaşımı” ve “tıbbi hata nedenleri”  alt boyutunda,  cinsiyete göre de “tıbbi hata algısı” ve
“tıbbi hata yaklaşımı” alt boyutlarında tutum farklılığı olduğu  ( p ˂ .05) 
saptanmıştır.







Sonuç:
Araştırma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin genel olarak tıbbi hatalara karşı
ve tıbbi hata yaklaşımı konusunda olumlu tutum içinde oldukları, tıbbi hata
algısı konusunda ise tutumlarının istenilen düzeyde olmadığı ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • Aghakouchakzadeh, M., Izadpanah, M. & Yadegari, A. (2015). Knowledge, attitude, and practice towards medication errors and adverse drug reaction reporting among medical students. Journal of Pharmaceutical Care, 3:3-4, 49-53.
  • Aktaş, F., Baybek, H., Kıvrak, A. ve Kertişci, R. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Tıbbi Hatalara Yönelik Tutumları. 17. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı, 4-6 Nisan 2018, Çanakkale.
  • Bodur, S., Filiz, E., Çimen, A. ve Kapçı, C. (2012). Ebelik ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hasta güvenliği ve tıbbi hatalar konusundaki tutumu. Genel Tıp Dergisi, 22:2, 37-42.
  • Dikmen, Y.D., Yorgun, S. ve Yeşilçam, N. (2014). Hemşirelerin tıbbi hatalara eğilimlerinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 1:1, 44–56.
  • Er, F. ve Altuntaş, S. (2016). Hemşirelerin tıbbi hata yapma durumları ve nedenlerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3:3, 132-139.
  • Güleç, D. ve İntepeler, Ş.S. (2013). Tıbbi hatalarda tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 15:3, 26-41.
  • Korhan, E.A., Dilemek, H., Mercan, S. ve Yılmaz, D.U. (2017). Determination of attitudes of nurses in medical errors and related factors. International Journal of Caring Sciences, 10:2, 794- 801.
  • Özer, Ö., Taştan, K., Set, T., Çayır, Y. ve Şener, M.T. (2015). Tıbbi hatalı uygulamalar. Dicle Tıp Dergisi, 42:3, 394-397.
  • Yaprak, E. & İntepeler, Ş.S. (2015). Factors affecting the attitudes of health care professionals toward medical errors in a public hospital in Turkey. International Journal of Caring Sciences, 8:3, 647-655.
  • Zencirci, A.D. (2010). Hemşirelik ve hatalı tıbbi uygulamalar. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 12:1, 67-74.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Serap Altuntaş 0000-0002-7695-7736

Gülcan Güven Bu kişi benim

Kübra Öztürk Bu kişi benim

Esra Işık

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 6 Kasım 2018
Kabul Tarihi 27 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altuntaş, S., Güven, G., Öztürk, K., Işık, E. (2019). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-9.
AMA Altuntaş S, Güven G, Öztürk K, Işık E. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. Haziran 2019;1(1):1-9.
Chicago Altuntaş, Serap, Gülcan Güven, Kübra Öztürk, ve Esra Işık. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2019): 1-9.
EndNote Altuntaş S, Güven G, Öztürk K, Işık E (01 Haziran 2019) HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 1 1 1–9.
IEEE S. Altuntaş, G. Güven, K. Öztürk, ve E. Işık, “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI”, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 1–9, 2019.
ISNAD Altuntaş, Serap vd. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 1/1 (Haziran 2019), 1-9.
JAMA Altuntaş S, Güven G, Öztürk K, Işık E. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2019;1:1–9.
MLA Altuntaş, Serap vd. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2019, ss. 1-9.
Vancouver Altuntaş S, Güven G, Öztürk K, Işık E. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ HATALARA KARŞI TUTUMLARI. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2019;1(1):1-9.

23788 Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.