BibTex RIS Kaynak Göster

ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 35 - 40, 12.06.2017

Öz

ÖZET

Anatomi eğitimi ve bu eğitiminin nasıl olması gerektiği yıllardır araştırılan ve geri bildirimlerle

değerlendirilen bir konudur. Yapılan çalışmada 212 tane araştırma görevlisinin anatomi eğitimi

ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve anatomi eğitiminin uzmanlık dönemlerinde ve öğrencilik

dönemlerinde nasıl olması gerektiği konusundaki yorumları anket çalışması ile toplanmıştır. Anket

çalışması Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi temel ve klinik bilimlerinde görev yapan araştırma

görevlileri üzerinde yapıldı. Toplam 212 araştırma görevlisi çalışmaya dahil edildi. Araştırma görevlileri

,4 tanesi açık uçlu olmak üzere toplam 13 soru içeren bir ankete yanıt verdiler. Araştırma

görevlilerinin %50.5’i bulundukları bölümlerdeki lisans eğitiminde almış oldukları anatomi

dersini yararlı, % 24.1’i çok yararlı, %17.9’u yararsız olarak değerlendirirken, % 7.5’i ise kararsız

olduğunu belirtmiştir. Araştırma görevlilerinin %51.9’u lisans eğitiminde verilen anatomi derslerinin

içeriğini yeterli bulurken, % 31.1’i artırılması gerektiğini, % 14.2’si azaltılmasını, % 2.4’ü ise,

anatomi dersinin gerekli bir ders olmadığını belirtmişlerdir. Araştırma görevlilerinin görüşlerini

içeren bu çalışma, eğitime yardımcı olabileceği inancıyla sunulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Anatomi; Anatomi eğitimi; Tıp; Geri bildirim.

Kaynakça

  • Seher YILMAZ1, Hatice SUSAR2, İbrahim KARACA2, Halil YILMAZ2, Mehtap NİSARİ2, Tolga ERTEKİN3
Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 35 - 40, 12.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Seher YILMAZ1, Hatice SUSAR2, İbrahim KARACA2, Halil YILMAZ2, Mehtap NİSARİ2, Tolga ERTEKİN3
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Orjinal Çalışma
Yazarlar

Seher Yılmaz

Hatice Susar Bu kişi benim

İbrahim Karaca Bu kişi benim

Halil Yılmaz Bu kişi benim

Mehtap Nisari Bu kişi benim

Tolga Ertekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., Susar, H., Karaca, İ., Yılmaz, H., vd. (2017). ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Bozok Tıp Dergisi, 7(2), 35-40.
AMA Yılmaz S, Susar H, Karaca İ, Yılmaz H, Nisari M, Ertekin T. ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Bozok Tıp Dergisi. Haziran 2017;7(2):35-40.
Chicago Yılmaz, Seher, Hatice Susar, İbrahim Karaca, Halil Yılmaz, Mehtap Nisari, ve Tolga Ertekin. “ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ”. Bozok Tıp Dergisi 7, sy. 2 (Haziran 2017): 35-40.
EndNote Yılmaz S, Susar H, Karaca İ, Yılmaz H, Nisari M, Ertekin T (01 Haziran 2017) ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Bozok Tıp Dergisi 7 2 35–40.
IEEE S. Yılmaz, H. Susar, İ. Karaca, H. Yılmaz, M. Nisari, ve T. Ertekin, “ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ”, Bozok Tıp Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 35–40, 2017.
ISNAD Yılmaz, Seher vd. “ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ”. Bozok Tıp Dergisi 7/2 (Haziran 2017), 35-40.
JAMA Yılmaz S, Susar H, Karaca İ, Yılmaz H, Nisari M, Ertekin T. ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Bozok Tıp Dergisi. 2017;7:35–40.
MLA Yılmaz, Seher vd. “ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ”. Bozok Tıp Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 35-40.
Vancouver Yılmaz S, Susar H, Karaca İ, Yılmaz H, Nisari M, Ertekin T. ANATOMİ EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Bozok Tıp Dergisi. 2017;7(2):35-40.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi