Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on the Importance and Current Situation of Terminology Course in Health Associate Degree Programs

Yıl 2024, , 209 - 213, 31.08.2024
https://doi.org/10.51754/cusbed.1480231

Öz

As health associate degree programs cover a two-year education, it is important to have a quick command of medical terminology. The widespread preference of these programs and the high employment opportunities requires high quality education. It was determined that in the health associate degree programs selected according to the ISCED classification in our country, the course, which is mostly named as Medical Terminology, is mostly included in the lesson plans. It was determined that the course was mostly not included in the course plans in Dental Prosthetic Technology and Opticianry programs, it was mostly taught for two hours in the first semester, but the rate of elective participation was high. The ECTS of the course varies between 1 and 5. It was thought that the Core Education Program should be put into effect immediately in the associate degree education in health, the course should be compulsory in the first semester and standardization in naming is required.

Kaynakça

  • 5. Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (ISCED) https://uluslararasi.yok.gov.tr/Sayfalar/avrupa-yuksekogretim-alani-ile-uyum-projesi/uluslararasi-standart-egitim-siniflamasi-isced.aspx (Erişim Tarihi: 12.03.2024).
  • Akbaba, M., & Nazlican, E. (2018). Tıbbi Terminoloji.
  • Babacan, S., Işıklar, S., Kafa, İ. M., Coşkun, İ. (2016). Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 42(2, 3), 89-82.
  • Cankur, N. Ş. (2002). Tıp Eğitiminde Dil: I Önemi, Gelişmesi ve Geleceği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 28(1), 29-32.
  • Karatuzla, M., & Bağçı, E. (2020). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulama Stajlarının Kalite ve Verimlilik Açısından Değerlendirilmesi. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi, 4(1), 1-7. https://doi.org/10.35333/JOHSE.2020.188
  • Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş Ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/05/20140522-14.htm (Erişim Tarihi: 12.03.2024).
  • Şenel Tekin, P., & Ataş, A. H. (2018). Ters-Yüz Sınıf Yaklaşımıyla Tıbbi Terminoloji Öğretimine İlişkin Bir Durum Çalışması. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 20(2/3), 46-61.
  • Taştan, R. (2017). Türkiye’de Önlisans Sağlık Meslekleri Eğitimi 35 Yaşında: Sevgiçiçeği Açan Tarlalardan, Portakal Çiçeği Kokan Bereketli Topraklara Kısa Bir Sağlık Meslekleri Eğitimi Tarihi Yolculuğu. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 1-12. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130053
  • Terzioğlu, A. (1986). Tıbbî Terminolojinin Tarihine ve Esaslarına Kısa Bir Bakış. BELLETEN, 50(198), 637-646. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi http://tyyc.yok.gov.tr (Erişim Tarihi: 24.02.2024)
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. İstatistikler. https:// istatistik.yok.gov.tr (Erişim Tarihi: 02.04.2024). Yükseköğretim Program Atlası https://yokatlas.yok.gov.tr (Erişim Tarihi: 24.02.2024).

Sağlık Ön Lisans Programlarında Terminoloji Dersinin Önemi ve Mevcut Durumu Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2024, , 209 - 213, 31.08.2024
https://doi.org/10.51754/cusbed.1480231

Öz

Sağlık ön lisans programları iki yıllık bir eğitimi kapsadığından tıbbi terminolojinin hızlı bir şekilde edinilmesi önemlidir. Bu programların yaygın bir şekilde tercih edilmesi ve istihdam olanaklarının fazla olması eğitimin kaliteli olmasını gerektirmektedir. Ülkemizde Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (ISCED) sınıflandırmasına göre seçilen sağlık ön lisans programlarında, genellikle Tıbbi Terminoloji ismi ile yer alan dersin, büyük oranda ders planlarında yer aldığı belirlendi. Dersin en çok Diş Protez Teknolojisi ve Optisyenlik programlarının ders planlarında yer almadığı, büyük oranda ilk yarıyılda iki saat teorik olarak okutulduğu ancak seçmeli olarak yer alma oranının da beklenenden yüksek olduğu belirlendi. Dersin AKTS'si 1 ile 5 arasında değişmektedir. Sağlıkta ön lisans eğitiminde Temel Eğitim Programının acilen uygulamaya konulması, dersin ilk yarıyıl zorunlu olması ve isimlendirmede standardizasyon sağlanması gerektiği düşünülmüştür.

Kaynakça

  • 5. Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (ISCED) https://uluslararasi.yok.gov.tr/Sayfalar/avrupa-yuksekogretim-alani-ile-uyum-projesi/uluslararasi-standart-egitim-siniflamasi-isced.aspx (Erişim Tarihi: 12.03.2024).
  • Akbaba, M., & Nazlican, E. (2018). Tıbbi Terminoloji.
  • Babacan, S., Işıklar, S., Kafa, İ. M., Coşkun, İ. (2016). Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 42(2, 3), 89-82.
  • Cankur, N. Ş. (2002). Tıp Eğitiminde Dil: I Önemi, Gelişmesi ve Geleceği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 28(1), 29-32.
  • Karatuzla, M., & Bağçı, E. (2020). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Uygulama Stajlarının Kalite ve Verimlilik Açısından Değerlendirilmesi. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi, 4(1), 1-7. https://doi.org/10.35333/JOHSE.2020.188
  • Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş Ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/05/20140522-14.htm (Erişim Tarihi: 12.03.2024).
  • Şenel Tekin, P., & Ataş, A. H. (2018). Ters-Yüz Sınıf Yaklaşımıyla Tıbbi Terminoloji Öğretimine İlişkin Bir Durum Çalışması. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 20(2/3), 46-61.
  • Taştan, R. (2017). Türkiye’de Önlisans Sağlık Meslekleri Eğitimi 35 Yaşında: Sevgiçiçeği Açan Tarlalardan, Portakal Çiçeği Kokan Bereketli Topraklara Kısa Bir Sağlık Meslekleri Eğitimi Tarihi Yolculuğu. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 1-12. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130053
  • Terzioğlu, A. (1986). Tıbbî Terminolojinin Tarihine ve Esaslarına Kısa Bir Bakış. BELLETEN, 50(198), 637-646. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi http://tyyc.yok.gov.tr (Erişim Tarihi: 24.02.2024)
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. İstatistikler. https:// istatistik.yok.gov.tr (Erişim Tarihi: 02.04.2024). Yükseköğretim Program Atlası https://yokatlas.yok.gov.tr (Erişim Tarihi: 24.02.2024).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Kul 0000-0002-9170-5094

Erken Görünüm Tarihi 28 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 28 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Kul, M. (2024). Sağlık Ön Lisans Programlarında Terminoloji Dersinin Önemi ve Mevcut Durumu Üzerine Bir Araştırma. Instıtute of Health Sciences Journal, 9(2), 209-213. https://doi.org/10.51754/cusbed.1480231

   ici2.png    logo.png        asos-index.png       crossref-logo-landscape-200.png     logo.png       search-result-logo-horizontal-TEST.jpg 

     

logo.png    scilit.jpg     goole_scholar.jpg       logo.png    logo.png


f9ab67f.png                    download