Bu eylem araştırması, hemşire performansının değerlendirilmesine yönelik değerlendirme araçlarının geliştirilmesi ve uygulanması amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma, Türkiye'nin orta Anadolu bölgesinde yer alan bir ilde, 239 hemşirenin çalıştığı 336 yataklı bir devlet hastanesinde dört aşamada gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın ilk aşamasında iş analizleri ve gözlemler ile hemşirelerin yaptıkları işlerin listesi ve hemşire performansının kilit noktaları oluşturulmuştur. İkinci aşamada uygulanan görüş ve beklenti formu, hemşirelerin %76,4’ünün birim hemşire yöneticisi tarafından açık değerlendirme yapılmasını istediğini, %94,7’sinin ise farklı birimlerdeki hemşirelerin farklı kriterlerle değerlendirilmesi gerektiğini düşündüğünü göstermiştir. Ayrıca bu aşamada hemşire performans değerlendirme araçları geliştirilmiştir. Hemşire performans değerlendirme araçları, hemşireler için dokuz, servis sorumlu hemşireleri için yedi temel performans standardını içermektedir. Araçların kapsam geçerlilik indeksi .99-1.00 olarak hesaplanmış ve sınıf içi korelasyon katsayıları .85-.93 olarak bulunmuştur. Üçüncü aşamada performans değerlendirme araçları (7 adet) kullanılarak hemşireler birim hemşire yöneticileri tarafından, birim hemşire yöneticileri ise bakım hizmetleri müdürü tarafından değerlendirilmiştir. Son aşamada, hemşireler ve yönetici hemşirelerin performans değerlendirme sisteminden memnuniyetleri ölçülmüş ve memnun olduklarını ifade etmişlerdir.
Çalışan performans değerlendirme hemşire çalışan geliştirme iş performansı.
Karadeniz Ereğli Devlet Hastanesi Hemşireleri ve Yöneticilerine sonsuz teşekkürler.
This one-cycle action research was conducted to develop and implement appraisal tools for the assessment of nurse performance. This study was conducted in four stages at a 336-bed public hospital employing 239 nurses in one province in the central Anatolia region of Turkey. In the first stage of the study, a list of the tasks performed by nurses and the key points of nurse performance were created through job analysis and observations. The opinion and expectation form applied in the second stage showed that 76.4% of the nurses wanted an open evaluation by their unit nurse manager, and 94.7% thought that nurses in different units should be evaluated with different criteria. In addition, nurse performance evaluation tools were developed at this stage. These nurse performance appraisal tools included nine key performance standards for staff nurses and seven for nurse managers. The content validity index of the tools was calculated as .99–1.00 and intraclass correlation coefficients were found .85–.93. During the third stage, the nurses were evaluated by the unit nurse managers and the unit nurse managers were evaluated by the executive nurse with the performance appraisal tools. In the last stage, the satisfaction of nurses and nurse managers with the performance evaluation system was measured and they expressed that they were satisfied.
Employee Performance Appraisal Nurses Staff Development Work Performance
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 3 |