Giriş: Bu çalışma,
pelvik muayeneye ilk kez gelen kadınlarda anksiyete düzeyini ve muayene
öncesinde yapılacak destekleyici ebelik yaklaşımının anksiyete düzeyine
etkisini saptamak amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Kesitsel
tipte olan çalışma 200 kadında uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak,
kadınların tanıtıcı verileri ve pelvik muayeneye geliş nedenlerini saptamaya
yönelik soruların yer aldığı form, anksiyete belirtilerini değerlendirmek ve saptamak
amacıyla durumluk anksiyete ölçeği, sürekli anksiyete ölçeği formları
kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde iki eş arasındaki farkın
önemlilik testi ve t testi kullanılmıştır. İstatistiksel olarak p<0.05
anlamlı olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Araştırma
sonuçlarına göre, pelvik muayene sırasında kadınların yüksek düzeyde anksiyete
yaşadıkları saptanmıştır. Kadınlar muayene öncesinde, muayene sonrasına oranla
daha fazla anksiyete yaşadığı belirlenmiştir. Ebelik yaklaşımı uygulanan grubun
uygulanmayan gruba oranla daha az anksiyete yaşadıkları belirlenmiştir.
Sonuç: Müdahale
grubundaki kadınların eğitim durumları, yaşları, pelvik muayene hakkında
bilgilerinin olması, muayeneyi yapanın cinsiyeti ve çalışıyor olmaları gibi değişkenlerin
durumluk anksiyete puanlarını etkilemediği saptanmıştır. Araştırmada bu
sonuçlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Aim: This study is aimed to determine the level of
anxiety and the effect of the supportive midwifery approach on the level of
anxiety in women who first came to pelvic examination.
Material And Methods: The cross-sectional study is applied to 200 women.
As the data collection tools it is used a form including questions for
identification of women and determining the causes of pelvic examination,
anxiety scale to detect and evaluate symptoms of anxiety and forms of
continuous anxiety scale. Significance testing of couples and t-test were used
for the evaluation of data. Statistically P <0.05 was considered
significant.
Results: According
to research results, it is stated that women have experienced high levels of anxiety
during pelvic examination. It is determined that women experienced more anxiety
after the examination relatively than before the examination. It was designated
that the group with midwifery approach experienced less anxiety than the group
without treatment.
Conclusion: It has been pointed that the variables such state of
education of women, their age, knowledge about pelvic examination or gender of
the examiner and their working status don’t affect anxiety levels. In the
research, suggestions are made for these results.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 1 |