Bu araştırmanın amacı ebelik öğrencilerinin ebelik mobil aplikasyonları hakkında bilgi ve görüşlerini belirlemektir. Tanımlayıcı nitelikteki araştırmanın örneklemi bir üniversitenin ebelik bölümünde öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 303 öğrenciden oluşmuştur. Veriler öğrencilerin tanıtıcı bilgilerini ve mobil uygulamalar hakkında bilgi ve görüşlerini içeren veri toplama formu ile toplanmıştır. Tanımlayıcı istatistikler ile veriler analiz edilmiştir.
Yaş ortalaması 20,38 olan ebelik öğrencilerinin %99,3’ünün akıllı telefon kullandığı, %58,7’sinin günde ortalama 6 saat online olduğu, mobil aplikasyonları en çok müzik (%73,2), sosyal medya (%71,8), fotoğraf programları (%67,4), alışveriş (%50,3) için kullandıkları ancak büyük bir çoğunluğun telefonunda (%81,2) ebelik alanında kullanabileceği bir aplikasyon bulunmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin yarıdan fazlası ebelik aplikasyonlarının ebelik işlerini kolaylaştıracağını, ebelerin daha üretken olmalarını sağlayacağını, bakımın maliyetini ve zaman kaybını azaltacağını, hizmet kalitesini arttıracağını, kadın sağlığının geliştirilmesine yardımcı olacağını ve gebe izlemini kolaylaştıracağını düşünmektedir.
Ebelik öğrencilerinin ebelikte kullanılacak mobil aplikasyonların faydaları hakkında farkındalıklarının yüksek olduğu ancak ebelik alanında kullanılacak aplikasyonların yetersiz olduğu saptanmıştır. Ebelik alanında işleyişi ve bakımı kolaylaştıracak Türkçe mobil aplikasyonların oluşturulmasının ve kullanımının yaygınlaştırılmasının ebelik bakımının kalitesinin artmasına fayda sağlayacağı, zaman ve maliyet etkinliği oluşturacağı düşünülmektedir.
Ebelik Öğrencileri Ebelik Eğitimi Mobil Aplikasyon Ebelik Uygulamaları.
The aim of this research is to determine the knowledge and opinions of midwifery students about midwifery mobile applications. The descriptive study meterial consisted of 303 students who were studying in the midwifery department of a university and agreed to participate in the research. The data were collected with a data collection form, which includes students' introductory information and knowledges and opinions about mobile applications. Data were analyzed with descriptive statistics.
Midwifery students with an average age of 20.38, 99.3% of them use smart phones, 58.7% of them are online for an average of 6 hours a day, mobile applications are mostly music (73.2%), social media (71.8%) , photography programs (67.4%), shopping (50.3%), but the majority of them (81.2%) do not have an application that they can use in the field of midwifery. More than half of the students think that midwifery applications will facilitate midwifery work, enable midwives to be more productive, reduce the cost and time loss of care, increase the quality of service, help improve women's health and facilitate the follow-up of pregnant women.
It has been determined that midwifery students have a high awareness of the benefits of midwifery mobile applications, but the applications to be used in the field of midwifery are insufficient. It is thought that the creation and dissemination of Turkish mobile applications that will facilitate the functioning and care in the field of midwifery will benefit the increase in the quality of midwifery care and create time and cost efficiency.
Midwifery Students Midwifery Education Mobile Application Midwifery Applications
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 8 Sayı: Special Issue |