Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ebelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Görüşleri ve Hazır bulunuşlukları: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: Special Issue, 309 - 315, 16.12.2023
https://doi.org/10.51754/cusbed.1312130

Öz

Giriş ve Amaç: Bu araştırma ebelik eğitiminde öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri ve hazırbulunuşluklarının belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tiptedir ve evrenini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanma süreci, Kişisel Bilgi Formu, Öğrencilerin Açık ve Uzaktan Öğrenmeye İlişkin Durumlarının Belirlenmesi Ölçeği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde parametrik yöntemler kullanılmıştır. Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre farklılaşmaların incelenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve post hoc (Tukey, LSD) analizleri kullanılmıştır. Araştırma öncesi etik kurul izni alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya 343 ebelik öğrencisi katılmıştır, 38 öğrenci veri toplama formundaki eksiklikler sebebiyle çalışma dışında bırakılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre öğrencilerin “uzaktan eğitime genel hazırbulunuşluk” ortalaması yüksek bulunmuştur. Sınıf derecelerine göre incelendiğinde 4. sınıf öğrencilerin uzaktan eğitime genel hazırbulunuşluk puanları daha yüksek bulunmuştur. (p<0.05). Öğrenciler uzaktan eğitim ile ilgili karşılaştığı problemleri dersleri bilgisayardan takip etme zorluğu (%13,2), internet bağlantısında sorun yaşanması (%32,6) ve bireysel olarak çalışmaktan kaynaklanan motivasyon sorunu (%32,6) olarak belirtmişlerdir. Tanımlayıcı özelliklere göre farklılaşma durumu incelendiğinde aile gelir durumu iyi olanların ve çekirdek aile olanların uzaktan eğitime genel hazırbulunuşluk puanlarının aile gelir durumu orta ve geniş aile olanlardan yüksek bulunmuştur. Uzaktan eğitim tercih edenlerin hazırbulunuşluk puan ortalaması uzaktan eğitim tercih etmeyenlere göre daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Sonuç: Ebelik öğrencilerinin uzaktan eğitime genel hazırbulunuşlukları genel olarak yüksek bulunmuştur. Ancak etkileyen faktörler mevcuttur. Bunlar aile gelir durumu, aile tipi, bilgisayar kullanma durumu ve uzaktan eğitim tercihidir.

Kaynakça

  • Adnan, M., & Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
  • Arthur-Nyarko, E., Agyei, D.D. and Armah, J.K. (2020). “Digitizing distance learning materials: measuring students’ readiness and intended challenges”, Education and Information Technologies, 25(4), 2987-3002. doi: 10.1007/s10639-019-10060-y.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2018). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demuyakor, J. (2020). Coronavirus (COVID-19) and online learning in higher institutions of education: A survey of the perceptions of Ghanaian international students in China. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(3), e202018. https://doi.org/10.29333/ojcmt/8286
  • El Refae, G. A., Kaba, A., & Eletter, S. (2021). Distance learning during COVID-19 pandemic: satisfaction, opportunities and challenges as perceived by faculty members and students. Interactive Technology and Smart Education, 18(3), 298-318.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: a simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Georgiou, M. (2018). Issues That Revolve around the Concepts of Distance Education and E-Learning. International Association for Development of the Information Society, 2018-July, pp. 205-209.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti, s.116.
  • Kapasia, N., Paul, P., Roy, A., Saha, J., Zaveri, A., Mallick, R., Barman, B., Das, P., & Chouhan, P. (2020). Impact of lockdown on learning status of undergraduate and postgraduate students during COVID-19 pandemic in West Bengal, India. Children and Youth Services Review, 116, 105194. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7308748/
  • Lassoued, Z., Alhendawi, M., & Bashitialshaaer, R. (2020). An exploratory study of the obstacles for achieving quality in distance learning during the COVID-19 pandemic. Education sciences, 10(9), 232.
  • Leontyeva, I.A. (2018). “Modern distance learning technologies in higher education: introduction problems”, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(10),1-8, available at: https://doi.org/10.29333/ejmste/92284
  • Marinoni, G., van’t Land, H., & Jensen, T. (2020). The impact of Covid-19 on higher education around the world. IAU Global Survey Report. International Association of Universities (IAU).
  • Martin, F. (2022). Systemic implications for research and practice in online education: A focus on learner, course and instructor, and organizational levels. Distance Education, 43(2), 325-332.
  • Nufrio, P.M. (2007). “Meeting the challenge of distance learning in a public/nonprofit MPA curriculum”, International Journal of Public Administration, 30(5), 519-539.
  • Owusu-Fordjour, C., Koomson, C. K., & Hanson, D. (2020). The impact of COVID-19 on learning – The perspective of the Ghanaian student. European Journal of Education Studies, 7(3), 1–14. https:// doi.org/10.5281/zenodo.3753586
  • Öner, S. Ç., Çelik, G., Habibe, B. A. Y., Yeşil, Y., & Turfan, E. Ç. (2018). Ebelik Bölümü Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin E-Öğrenme İçin Hazırbulunuşluk Durumlarının Değerlendirilmesi. Medical Sciences, 13(1), 10-18.
  • Salar, H.C. (2013). Türkiye’de üniversite öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının açık ve uzaktan öğrenmeye hazırbulunuşlukları. (Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Tabachnick, BG, Fidell, LS ve Ullman, JB (2013). Using Multivariate Statistics. Boston, MA: pearson, 6, 497-516.
  • Ünal, N., Şanlıer, N., & Şengil, A. Z. (2021). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazırbulunuşluklarının ve uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi ISSN: 2147-7892, 9(1), 89-104.
  • Yakar, L., & Yakar, Z. Y. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21.
  • Zaheer, M., & Munir, S. (2020). “Research supervision in distance learning: issues and challenges”. Asian Association of Open Universities Journal, 15(1), doi: 10.1108/AAOUJ-01-2020-0003

Views and Readiness of Midwifery Students Regarding Distance Education: The Case of Sivas Cumhuriyet University

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: Special Issue, 309 - 315, 16.12.2023
https://doi.org/10.51754/cusbed.1312130

Öz

Introduction and Aim: This research was planned to determine the students' views and readiness for distance education in midwifery education. Method: The research is descriptive and its population consists of students of Sivas Cumhuriyet University Faculty of Health Sciences Midwifery Department. The data collection process was carried out using the Personal Information Form and the Scale for Determining the Status of Students Regarding Open and Distance Learning. The research data were evaluated with the SPSS 22.0 program. Parametric methods were used in the analysis of the data. The t-test, one-way analysis of variance (Anova) and post hoc (Tukey, LSD) analyzes were used to analyze the differentiations according to the descriptive characteristics of the students. Ethics committee approval was obtained before the study. Results: 343 midwifery students participated in the study, 38 students were excluded from the study due to deficiencies in the data collection form. According to the results of the research, the average of the students' general readiness for distance education was found to be high. When examined according to grades, the general readiness scores of 4th grade students for distance education were found to be higher. (p<0.05). The students stated that the problems they encountered related to distance education were the difficulty of following the lessons on the computer (13.2%), problems with the internet connection (32.6%) and the motivation problem arising from working individually (32.6%). When the differentiation status according to descriptive characteristics is examined, it was found that the general readiness scores for distance education of those with good family income and those with nuclear families were found to be higher than those with a medium and large family income. The mean readiness score of those who preferred distance education was found to be higher than those who did not prefer distance education (p<0.05). Conclusion: Midwifery students' general readiness for distance education was found to be high in general. However, there are influencing factors. These are family income, family type, computer use and distance education preference.

Kaynakça

  • Adnan, M., & Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
  • Arthur-Nyarko, E., Agyei, D.D. and Armah, J.K. (2020). “Digitizing distance learning materials: measuring students’ readiness and intended challenges”, Education and Information Technologies, 25(4), 2987-3002. doi: 10.1007/s10639-019-10060-y.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2018). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demuyakor, J. (2020). Coronavirus (COVID-19) and online learning in higher institutions of education: A survey of the perceptions of Ghanaian international students in China. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(3), e202018. https://doi.org/10.29333/ojcmt/8286
  • El Refae, G. A., Kaba, A., & Eletter, S. (2021). Distance learning during COVID-19 pandemic: satisfaction, opportunities and challenges as perceived by faculty members and students. Interactive Technology and Smart Education, 18(3), 298-318.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: a simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Georgiou, M. (2018). Issues That Revolve around the Concepts of Distance Education and E-Learning. International Association for Development of the Information Society, 2018-July, pp. 205-209.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti, s.116.
  • Kapasia, N., Paul, P., Roy, A., Saha, J., Zaveri, A., Mallick, R., Barman, B., Das, P., & Chouhan, P. (2020). Impact of lockdown on learning status of undergraduate and postgraduate students during COVID-19 pandemic in West Bengal, India. Children and Youth Services Review, 116, 105194. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7308748/
  • Lassoued, Z., Alhendawi, M., & Bashitialshaaer, R. (2020). An exploratory study of the obstacles for achieving quality in distance learning during the COVID-19 pandemic. Education sciences, 10(9), 232.
  • Leontyeva, I.A. (2018). “Modern distance learning technologies in higher education: introduction problems”, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(10),1-8, available at: https://doi.org/10.29333/ejmste/92284
  • Marinoni, G., van’t Land, H., & Jensen, T. (2020). The impact of Covid-19 on higher education around the world. IAU Global Survey Report. International Association of Universities (IAU).
  • Martin, F. (2022). Systemic implications for research and practice in online education: A focus on learner, course and instructor, and organizational levels. Distance Education, 43(2), 325-332.
  • Nufrio, P.M. (2007). “Meeting the challenge of distance learning in a public/nonprofit MPA curriculum”, International Journal of Public Administration, 30(5), 519-539.
  • Owusu-Fordjour, C., Koomson, C. K., & Hanson, D. (2020). The impact of COVID-19 on learning – The perspective of the Ghanaian student. European Journal of Education Studies, 7(3), 1–14. https:// doi.org/10.5281/zenodo.3753586
  • Öner, S. Ç., Çelik, G., Habibe, B. A. Y., Yeşil, Y., & Turfan, E. Ç. (2018). Ebelik Bölümü Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin E-Öğrenme İçin Hazırbulunuşluk Durumlarının Değerlendirilmesi. Medical Sciences, 13(1), 10-18.
  • Salar, H.C. (2013). Türkiye’de üniversite öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının açık ve uzaktan öğrenmeye hazırbulunuşlukları. (Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Tabachnick, BG, Fidell, LS ve Ullman, JB (2013). Using Multivariate Statistics. Boston, MA: pearson, 6, 497-516.
  • Ünal, N., Şanlıer, N., & Şengil, A. Z. (2021). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazırbulunuşluklarının ve uzaktan eğitime ilişkin deneyimlerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi ISSN: 2147-7892, 9(1), 89-104.
  • Yakar, L., & Yakar, Z. Y. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21.
  • Zaheer, M., & Munir, S. (2020). “Research supervision in distance learning: issues and challenges”. Asian Association of Open Universities Journal, 15(1), doi: 10.1108/AAOUJ-01-2020-0003
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Büşra Cesur 0000-0002-2813-7733

Merve Kurt 0000-0002-4410-2987

Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023Cilt: 8 Sayı: Special Issue

Kaynak Göster

Vancouver Cesur B, Kurt M. Ebelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Görüşleri ve Hazır bulunuşlukları: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. CUSBED. 2023;8(Special Issue):309-15.

   ici2.png    logo.png        asos-index.png       crossref-logo-landscape-200.png     logo.png       search-result-logo-horizontal-TEST.jpg 

     

logo.png    scilit.jpg     goole_scholar.jpg       logo.png    logo.png


f9ab67f.png                    download