Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK KURUMLARINDA YAŞANAN ÇATIŞMALARIN ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 97 - 124, 29.12.2017

Öz

Bu çalışma, sağlık kurumlarında hizmet verenlerin yaşadığı çatışmaları çözüme kavuştururken
kullandıkları çatışma çözüm yöntemlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak
gerçekleştirildi. Araştırma kapsamında katılımcıların sosyodemografik
özellikleri ile kullanılan çatışma çözüm yöntemleri arasındaki ilişki tespit
edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Kasım 2017-Aralık 2017 İstanbul
ilinde faaliyet gösteren bir özel hastanenin çalışanları oluşturmuştur.
Araştırmada herhangi bir örneklem yöntemine başvurulmayarak araştırmaya katılım
gösteren herkes araştırmanın evren ve örneklemini oluşturmaktadır.
Araştırma
ile ilgili toplanan veriler SPSS 20.0 isimli programda analiz edilmiştir. Sonuç
olarak sağlık sektöründe hizmet veren çalışanların gün içerisinde birçok
çatışma ile karşı karşıya kalabilmektedir. Yöneticinin ortaya çıkan çatışmaları
kurum ve çalışanın menfaatleri doğrultusunda yönetmesi gerekmektedir.
Araştırmada kullanılacak anket için konu ile alakalı
literatür taranmış ve çatışma çözüm yöntemlerini belirlemek için Rahim Örgütsel
Çatışma Ölçeğine karar verilmiştir.

Kaynakça

  • Akcan, G. (2014). Örgütsel Çatışmalar ve Çatışma Aşamalarında Çatışma Çözme Yöntemleri. istanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .
  • Akkirman, A. D. (1998). Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi , 13 (2), 1-11.
  • Alper Gürer, M. Ö. (2014). Çalışanların Bireysel Değerleri ile Örgütsel Çatışma Yönetimi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi; Kamu Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies , 3 (29), 439-455.
  • Çürük, R. (2014). Organizasyonlarda Çatışma ve Çatışma Yönetiminde Liderlik Üzerine Bir Araştırma. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • H.Nejat Basım, F. Ç. (2009). Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kişilerarası Çatışma Çözme Yaklaşımlarıyla İlişkisi. Türk Psikoloji Dergisi , 24 (63), 20-34.
  • Haberal, G. (2014). Örgütsel Çatışmanın Nedenleri, Örgütsel Çatışma Yönetimi ve Örgütsel Güven Arasınadaki İlişki. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .
  • Kasik, N. Ç. (2012). Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programının Benlik Saygısı ve Çatışma Çözme Becerilerine Etkisi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniveristesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü .
  • Koç, N. (2017). Sağlık Çalışanlarında Çatışma Yönetimi. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi .
  • Özmen, F. (1997). Fırat ve İnönü Üniversitelerinde Örgütsel Çatışmalar ve Çatışma Yönetimi Yaklaşımları. Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Rahım, M. A. (2002). Toward A Theory Of Managing Conflict. The International Journal Of Conflict Management , 206-235.
  • Şahin, A., Emini, F. T., & Ünsal, O. (2006). Çatışma Yönetimi Yöntemleri ve Hastane Örgütlerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 15.
  • Şahin, F. N. (2016). Çatışma Yönetiminde Kullanan Stratejilerin İş Performansı Üzerine Etkileri. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şendur, F. E. (2006). Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi. Mersin: Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaşlıoğlu, M. M., Pekdemir, I., & Toplu, D. (2013). Duygusal Zeka ve Çatışma Yönetimi Yöntemleri Arasındaki İlişki ve Bu İlişkide Lider Üye Etkileşiminin Rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi , 11 (22).

SOLUTION METHODS OF CONFLICTS IN HEALTH CARE

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 97 - 124, 29.12.2017

Öz

This
study was carried out in order to determine the conflict resolution methods
used by health care providers to resolve conflicts. Within the scope of the
research, the relationship between sociodemographic characteristics of the
participants and conflict resolution methods was determined. November
2017-December 2017 Koan hospitals operating in Istanbul have formed the
universe of the study. Anyone participating in the research by not referring to
any sampling method constitutes the universe and sample of the research. Data
collected for the research were analyzed in SPSS 20.0 program. As a result, employees in the health sector can face many
conflicts during the day. The manager must manage the conflicts in accordance
with the interests of the institution and the employee. The literature on the
subject for the survey to be used was scanned and the scale of the uterine
organizational conflict was decided to determine conflict resolution methods.

Kaynakça

  • Akcan, G. (2014). Örgütsel Çatışmalar ve Çatışma Aşamalarında Çatışma Çözme Yöntemleri. istanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .
  • Akkirman, A. D. (1998). Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi , 13 (2), 1-11.
  • Alper Gürer, M. Ö. (2014). Çalışanların Bireysel Değerleri ile Örgütsel Çatışma Yönetimi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi; Kamu Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies , 3 (29), 439-455.
  • Çürük, R. (2014). Organizasyonlarda Çatışma ve Çatışma Yönetiminde Liderlik Üzerine Bir Araştırma. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • H.Nejat Basım, F. Ç. (2009). Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kişilerarası Çatışma Çözme Yaklaşımlarıyla İlişkisi. Türk Psikoloji Dergisi , 24 (63), 20-34.
  • Haberal, G. (2014). Örgütsel Çatışmanın Nedenleri, Örgütsel Çatışma Yönetimi ve Örgütsel Güven Arasınadaki İlişki. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .
  • Kasik, N. Ç. (2012). Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programının Benlik Saygısı ve Çatışma Çözme Becerilerine Etkisi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniveristesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü .
  • Koç, N. (2017). Sağlık Çalışanlarında Çatışma Yönetimi. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi .
  • Özmen, F. (1997). Fırat ve İnönü Üniversitelerinde Örgütsel Çatışmalar ve Çatışma Yönetimi Yaklaşımları. Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Rahım, M. A. (2002). Toward A Theory Of Managing Conflict. The International Journal Of Conflict Management , 206-235.
  • Şahin, A., Emini, F. T., & Ünsal, O. (2006). Çatışma Yönetimi Yöntemleri ve Hastane Örgütlerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 15.
  • Şahin, F. N. (2016). Çatışma Yönetiminde Kullanan Stratejilerin İş Performansı Üzerine Etkileri. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şendur, F. E. (2006). Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi. Mersin: Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaşlıoğlu, M. M., Pekdemir, I., & Toplu, D. (2013). Duygusal Zeka ve Çatışma Yönetimi Yöntemleri Arasındaki İlişki ve Bu İlişkide Lider Üye Etkileşiminin Rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi , 11 (22).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdem Göl

Çığla Arslankılıç Bu kişi benim

Leyla Anıl Göl Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Göl, E., Arslankılıç, Ç., & Göl, L. A. (2017). SAĞLIK KURUMLARINDA YAŞANAN ÇATIŞMALARIN ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ. Ekonomi İşletme Ve Yönetim Dergisi, 1(2), 97-124.