Amaç: Çalışmanın amacı, fizyoterapistlerin ve fizyoterapi ve rehabilitasyon (FTR) öğrencilerinin günümüzdeki pandemi koşullarıyla birlikte yüz yüze eğitimden çevrimiçi eğitime doğru değişen eğitim sistemlerine olan bakış açılarını belirlemektir.
Yöntem: Çalışmaya 91 fizyoterapist ve 113 FTR öğrencisi dahil edilmiştir. Demografik bilgileri kaydedilmiştir. Video konferans temelli eğitim ve toplantılara bakış açıları araştırmacılar tarafından hazırlanan anket yoluyla değerlendirilmiştir.
Sonuçlar: Çalışmaya yaş ortalamaları 25,18 ± 5,39 yıl olan 162’si kadın (79,41%), 42’si erkek (20,59%), toplamda 204 kişi katıldı. Teorik içerikli video konferansa katılan katılımcıların %38,92’si ve uygulama içerikli video konferansa katılan katılımcıların %30,60’ı sırasıyla oldukça ve kısmen verim aldığını belirtti. %48,04 katılımcı en çok tercih edilen eğitim modelinin video konferans temelli teorik, yüz yüze uygulamalı eğitim olduğunu belirtmesine karşın, %45,20 katılımcı ise yüz yüze teorik ve uygulamalı eğitim modelinin en çok tercih edildiğini belirtti.
Tartışma: Çalışmamızda fizyoterapistler ve FTR öğrencilerinin uygulamalı eğitimlerde yüz yüze eğitimi tercih ettiği görülmektedir. Teorik eğitimlerin ise mevcut çevrimiçi platformlar aracılığıyla yüz yüze eğitime yakın verim seviyelerinde devam edebileceği öngörülmektedir. Video konferans temelli uygulamalı eğitimlerin en az yüz yüze uygulamalı eğitimler kadar verim alınabilir hale gelebilmesi için farklı teknolojik uygulamalara ihtiyaç vardır.
Yok.
Yok.
Purpose: The aim of the study is to determine the perspectives of physiotherapists and physiotherapy and rehabilitation (PR) students on the changing education systems from face-to-face education to online education with the current pandemic conditions.
Methods: 91 physiotherapists and 113 PR students were included in the study. Demographic information was recorded. Perspectives on video conference based-education and meetings were evaluated through a questionnaire prepared by the researchers.
Results: A total of 204 people, 162 women (79.41%), 42 men (20.59%), with a mean age of 25.18 ± 5.39 years, participated in the study. 38.92% of the participants in the theoretical video conference and 30.60% of the participants in the practical video conference stated that they had quite and partially productive, respectively. 48,04% of the participants stated that the most preferred education model was video conference based-theoretical and face-to-face applied education, while 45.20% of the participants stated that they preferred the face-to-face theoretical and practical education model the most.
Conclusion: In the study, it is seen that physiotherapists and PR students prefer face-to-face education in applied education. It is foreseen that theoretical educations can continue at efficiency levels close to face-to-face education through existing online platforms. Different technological applications are needed in order to make video conference based-practical educations as effective as face-to-face applied educations.
Yok.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok. |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |