Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 14 - 21, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • [1] A. Şentürk Erenel, S. Kutlutürkan, ve G. Vural, “Hemşirelik Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin ve Hemşirelerin İntörnlük Uygulamasına İlişkin Görüşleri,” Sağlık Bilim. Fakültesi Hemşirelik Derg., pp. 16–25, 2008.
  • [2] S. Sabancıoğulları, S. Doğan, M. Kelleci, ve D. Avcı, “Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin intörnlik programına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi,” Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektron. Derg., vol. 5, no. 1, pp. 16–22, 2012.
  • [3] M. Andrew and D. Roberts, “Supporting student nurses learning in and through clinical practice: the role of the clinical guide,” Nurse Educ Today, vol. 23, no. 7, pp. 474–481, 2003.
  • [4] S. Hughes, “The mentoring role of the personal tutor in the ‘Fitness for practice’ curriculum: an all Wales approach,” Nurse Educ Pr., vol. 4, pp. 271–278, 2004.
  • [5] M. Rosser, A. Rice, H. Campbell, and C. Jack, “Evaluation of a mentorship programme for specialist practitioners,” Nurse Educ Today, vol. 24, pp. 596–604, 2004.
  • [6] F. Ay, “Hemşirelik eğitiminde yeterliliğin sağlanması için yeni bir yaklaşım: rehber hemşire (koçluk) sistemi,” Florence Nightingale Hemşirelik Derg., vol. 2, no. 5, pp. 52–65, 2007.
  • [7] N. Hotun Şahin et al., “Nightingale İntern Programı Değerlendirme Ölçeği’nin (N-İPDÖ) Geliştirilmesi,” Florence Nightingale Hemşirelik Derg., vol. 24, no. 3, pp. 143–154, 2016.
  • [8] K. Gökalp, H. Durmaz, ve O. Sevcan Orak, “Hemşirelerin Gözüyle İntörn Hemşire,” Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilim. Derg., vol. 7, no. 3, pp. 80–85, 2018.
  • [9] R. Aydin Er, M. Sehiralti, and A. Akpinar, “Attributes of a good nurse: The opinions of nursing students,” Nurs. Ethics, vol. 24, no. 2, pp. 238–250, 2017, doi: 10.1177/0969733015595543. [10] M. Evli, N. Şimşek, ve O. Bektaş, “İntörn psikiyatri klinik uygulamalarına yönelik hemşirelik son sınıf öğrenci görüşleri: kalitatif çalışma,” Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilim. Fakültesi Derg., vol. 6, no. 1, pp. 1–17, 2019.
  • [11] M. Şimşek, G. Çonoğlu, ve F. Orgun, “Hemşirelik eğitiminde kazandırılması planlanan temel hemşirelik becerilerinin değerlendirilmesi,” Ege Ünivesitesi Hemşirelik Fakültesi Derg., vol. 34, no. 1, pp. 1–25, 2018.
  • [12] S. Yazıcı ve N. Nural, “Hemşirelik/ebelik öğrencilerinin son sınıfın tamamın uygulama olmasına ilişkin görüşleri,” İbni Sina Tıp Derg., vol. 6, pp. 43–48, 2001.
  • [13] N. Ateş, Y. Güçlüel, M. Pirecioğlu, E. Güngörmüş, ve A. Yıldırım, “İntörn Klinik Uygulama Programına Yönelik İntörn Hemşire, Rehber Hemşire ve Klinik Sorumlu Hemşiresinin Görüş ve Önerileri,” Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Derg., vol. 19, no. 3, pp. 1–11, 2018.
  • [14] S. Orak, H. Orhan, Ö. Ağırman, ve B. Özgürce, “Hemşirelik - ebelik eğitiminde Süleyman Demirel Üniversitesi örneği : Isparta Sağlık Yüksekokulu intörn öğrencilerinin klinik sahada entegre uygulaması ile ilgili bilgi ve tutumları,” S.D.Ü. Tıp Fak. Derg., vol. 15, no. 3, pp. 11–16, 2008.
  • [15] T. Özbayır, N. Yavuz, N. Taşdemir, E. Dirimeşe, Z. Seki, ve A. Okgün, “Cerrahi hastalıkları hemşireliği intörn öğrencilerinin klinik uygulamayı değerlendirmeleri ve akademik başarı durumları,” Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Derg., vol. 27, no. 1, pp. 1–9, 2011.
  • [16] E. Tural Büyük, S. Rızalar, A. Çetin, ve S. Sezgin, “Hemşirelerin intörn eğitim uygulaması hakkındaki görüş ve önerileri,” Balıkesir Sağlık Bil Derg, vol. 3, no. 3, pp. 135–140, 2014.
  • [17] I. Atasoy ve N. Sütütemiz, “Bir Grup Hemşirelik Son Sınıf Öğrencisinin Hemşirelik Eğitimi ile İlgili Görüşleri,” F.N. Hem. Derg, vol. 22, no. 2, pp. 94–104, 2014.
  • [18] Ö. Doğu ve D. Sevimli Güler, “Klinisyen Hemşirelerin İntörnlük Uygulaması Hakkındaki Görüşleri,” Düzce Üniversitesi Sağlık Bilim. Enstitüsü Derg., vol. 6, no. 2, pp. 79–82, 2016.
  • [19] L. Sibson and I. Machen, “Practice nurses as mentors for student nurses: An untapped educational resource?,” Nurse Educ. Pract., vol. 3, pp. 144–154, 2003.
  • [20] G. Bahçecioğlu Turan, M. Tan, ve N. Dayapoğlu, “Hemşirelik Öğrencilerinin ve Klinik Hemşirelerin İntörn Uygulamasına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi,” Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilim. Derg., vol. 20, no. 3, pp. 170–179, 2017.

Evaluation of The Internship Program in A Faculty of Health Sciences by The Students, Nurses, And Midwives

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 14 - 21, 31.12.2020

Öz

Tanımlayıcı-kesitsel tipte gerçekleştirilen araştırmanın amacı, hemşirelik ve ebelik bölümü intörn programının öğrenciler, hemşireler ve ebeler tarafından değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini; hemşirelik ve ebelik intörn öğrencileri ile intörn stajına çıkılan alanlarda çalışan hemşire ve ebeler oluşturmuştur. Veriler, “Öğrenciler için Tanımlayıcı Bilgi Formu”, “Nightingale İntern Programı Değerlendirme Ölçeği (N-İPDÖ)” ve “Hemşire ve Ebeler için Veri Toplama Formu” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya 30 hemşirelik ve 36 ebelik öğrencisi ile 87 hemşire ve ebe katılmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistiksel analiz ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin ölçek alt boyut puan ortalamaları 4,32±0,91 ile 3,53±1,14 arasında değişmekte olup, toplam puan ortalaması 3,97±0,81’dir. Araştırmaya katılan çalışanların %95,4’ü program ile öğrencilerin kendilerine güvenlerinin ve mesleki gelişimlerinin, %74,7’si ise bakım kalitelerinin arttığını bildirmiştir. Öğrencilerin %21,05’i intörn stajı süresince “Akademik kadronun öğrenci ile daha fazla ilgilenmesini ve yaşanan sorunlarda çözüm sağlayıcı olması”nı önermiştir. Programa yönelik öneriler sorulduğunda katılımcılar programın süresinin arttırılması gerektiğini belirtmişlerdir. İntörn programının; öğrenciler ve hemşire/ebeleri olumlu yönde etkilediği söylenebilir. Araştırma sonuçlarının ve gelen önerilerin, programın geliştirilmesine katkı sunacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • [1] A. Şentürk Erenel, S. Kutlutürkan, ve G. Vural, “Hemşirelik Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin ve Hemşirelerin İntörnlük Uygulamasına İlişkin Görüşleri,” Sağlık Bilim. Fakültesi Hemşirelik Derg., pp. 16–25, 2008.
  • [2] S. Sabancıoğulları, S. Doğan, M. Kelleci, ve D. Avcı, “Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin intörnlik programına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi,” Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektron. Derg., vol. 5, no. 1, pp. 16–22, 2012.
  • [3] M. Andrew and D. Roberts, “Supporting student nurses learning in and through clinical practice: the role of the clinical guide,” Nurse Educ Today, vol. 23, no. 7, pp. 474–481, 2003.
  • [4] S. Hughes, “The mentoring role of the personal tutor in the ‘Fitness for practice’ curriculum: an all Wales approach,” Nurse Educ Pr., vol. 4, pp. 271–278, 2004.
  • [5] M. Rosser, A. Rice, H. Campbell, and C. Jack, “Evaluation of a mentorship programme for specialist practitioners,” Nurse Educ Today, vol. 24, pp. 596–604, 2004.
  • [6] F. Ay, “Hemşirelik eğitiminde yeterliliğin sağlanması için yeni bir yaklaşım: rehber hemşire (koçluk) sistemi,” Florence Nightingale Hemşirelik Derg., vol. 2, no. 5, pp. 52–65, 2007.
  • [7] N. Hotun Şahin et al., “Nightingale İntern Programı Değerlendirme Ölçeği’nin (N-İPDÖ) Geliştirilmesi,” Florence Nightingale Hemşirelik Derg., vol. 24, no. 3, pp. 143–154, 2016.
  • [8] K. Gökalp, H. Durmaz, ve O. Sevcan Orak, “Hemşirelerin Gözüyle İntörn Hemşire,” Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilim. Derg., vol. 7, no. 3, pp. 80–85, 2018.
  • [9] R. Aydin Er, M. Sehiralti, and A. Akpinar, “Attributes of a good nurse: The opinions of nursing students,” Nurs. Ethics, vol. 24, no. 2, pp. 238–250, 2017, doi: 10.1177/0969733015595543. [10] M. Evli, N. Şimşek, ve O. Bektaş, “İntörn psikiyatri klinik uygulamalarına yönelik hemşirelik son sınıf öğrenci görüşleri: kalitatif çalışma,” Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilim. Fakültesi Derg., vol. 6, no. 1, pp. 1–17, 2019.
  • [11] M. Şimşek, G. Çonoğlu, ve F. Orgun, “Hemşirelik eğitiminde kazandırılması planlanan temel hemşirelik becerilerinin değerlendirilmesi,” Ege Ünivesitesi Hemşirelik Fakültesi Derg., vol. 34, no. 1, pp. 1–25, 2018.
  • [12] S. Yazıcı ve N. Nural, “Hemşirelik/ebelik öğrencilerinin son sınıfın tamamın uygulama olmasına ilişkin görüşleri,” İbni Sina Tıp Derg., vol. 6, pp. 43–48, 2001.
  • [13] N. Ateş, Y. Güçlüel, M. Pirecioğlu, E. Güngörmüş, ve A. Yıldırım, “İntörn Klinik Uygulama Programına Yönelik İntörn Hemşire, Rehber Hemşire ve Klinik Sorumlu Hemşiresinin Görüş ve Önerileri,” Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Derg., vol. 19, no. 3, pp. 1–11, 2018.
  • [14] S. Orak, H. Orhan, Ö. Ağırman, ve B. Özgürce, “Hemşirelik - ebelik eğitiminde Süleyman Demirel Üniversitesi örneği : Isparta Sağlık Yüksekokulu intörn öğrencilerinin klinik sahada entegre uygulaması ile ilgili bilgi ve tutumları,” S.D.Ü. Tıp Fak. Derg., vol. 15, no. 3, pp. 11–16, 2008.
  • [15] T. Özbayır, N. Yavuz, N. Taşdemir, E. Dirimeşe, Z. Seki, ve A. Okgün, “Cerrahi hastalıkları hemşireliği intörn öğrencilerinin klinik uygulamayı değerlendirmeleri ve akademik başarı durumları,” Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Derg., vol. 27, no. 1, pp. 1–9, 2011.
  • [16] E. Tural Büyük, S. Rızalar, A. Çetin, ve S. Sezgin, “Hemşirelerin intörn eğitim uygulaması hakkındaki görüş ve önerileri,” Balıkesir Sağlık Bil Derg, vol. 3, no. 3, pp. 135–140, 2014.
  • [17] I. Atasoy ve N. Sütütemiz, “Bir Grup Hemşirelik Son Sınıf Öğrencisinin Hemşirelik Eğitimi ile İlgili Görüşleri,” F.N. Hem. Derg, vol. 22, no. 2, pp. 94–104, 2014.
  • [18] Ö. Doğu ve D. Sevimli Güler, “Klinisyen Hemşirelerin İntörnlük Uygulaması Hakkındaki Görüşleri,” Düzce Üniversitesi Sağlık Bilim. Enstitüsü Derg., vol. 6, no. 2, pp. 79–82, 2016.
  • [19] L. Sibson and I. Machen, “Practice nurses as mentors for student nurses: An untapped educational resource?,” Nurse Educ. Pract., vol. 3, pp. 144–154, 2003.
  • [20] G. Bahçecioğlu Turan, M. Tan, ve N. Dayapoğlu, “Hemşirelik Öğrencilerinin ve Klinik Hemşirelerin İntörn Uygulamasına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi,” Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilim. Derg., vol. 20, no. 3, pp. 170–179, 2017.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bedia Tarsuslu Bu kişi benim 0000-0002-4606-2843

Emine Cincioğlu

Gülgün Durat

Çiğdem Şen Tepe

Kevser Özdemir

Funda Akduran

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE B. Tarsuslu, E. Cincioğlu, G. Durat, Ç. Şen Tepe, K. Özdemir, ve F. Akduran, “Evaluation of The Internship Program in A Faculty of Health Sciences by The Students, Nurses, And Midwives”, Journal of Innovative Healthcare Practices, c. 1, sy. 1, ss. 14–21, 2020.