BibTex RIS Kaynak Göster

VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, IV. National Symposium of The History of Veterinary Medicine and Professional Ethics 21-23 May 2014, 39 - 39, 21.05.2014

Öz

Bu çalışmada, Fırat Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencilerinin, mesleki etik problemlerle karşılaştıklarında, verdikleri kararların gerekçelendirilmesi amacıyla başvurdukları dayanakların araştırılması amaçlandı. Bu amaçla, 9’uncu sömestre öğrencilerinden, çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 11 kişi ile mülakat yapıldı. Nitel araştırma yöntemleriyle yürütülen çalışmada yarı yapılandırılmış anket formu kullanıldı. Araştırmada, katılımcıların, Doberman yetiştiriciliği yapan bir müşterinin köpeklerde kulak - kuyruk kesilmesi, rudimenter parmağın alınması, kastrasyon ve kısırlaştırma, canin dişlerin çekilmesi, ses tellerinin alınması, dövme yapılması ve ötenazi gibi talepleriyle ilgili kararları sorgulandı. Mülakat sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirildi. Katılımcıların genel olarak hayvanlar üzerindeki estetik amaçlı uygulamaları, hayvanın doğasına müdahale olacağı gerekçesiyle yapmak istemedikleri sonucuna ulaşıldı. Diğer müdahalelerin ise toplum sağlığına karşı tehdit oluşturup oluşturmaması durumuyla ilişkilendirerek değerlendirdikleri anlaşıldı. Katılımcıların kararlarını ahlaki yetkinlikle, ahlak yasalarıyla, vicdanla veya müdahalenin olası sonuçlarıyla ilişkilendirmek suretiyle temellendirdikleri sonucuna varıldı.

A QUALITATIVE STUDY ON THE APPROACHES OF VETERINARY STUDENTS IN THE ETHICAL DECISION-MAKING PROCESS

Yıl 2014, IV. National Symposium of The History of Veterinary Medicine and Professional Ethics 21-23 May 2014, 39 - 39, 21.05.2014

Öz

The present study was aimed at investigating the justifying foundations, on which students attending Fırat University Faculty of Veterinary Medicine built their decisions, when confronted with professional ethical problems. For this purpose, 11 volunteer students attending their 9th semester were interviewed. The study, based on a qualitative research methodology, was performed using semi-structured questionnaire forms. The research questioned the decisions the students would take when confronted with the demands of a client, engaged in the commercial breeding of Doberman dogs, for ear cropping and tail docking, amputation of the dewclaw (rudimentary first digit), castration and sterilization, extraction of the canine teeth, devocalisation, tattooing and euthanasia. The data obtained through the interviews was assessed using the content analysis method. It was determined that, in general, the participants were reluctant to perform aesthetic surgery as they considered such operations to be an intervention to the nature of the animal. The other interventions questioned in the forms were observed to be assessed by the participants in relation to the risk they posed for public health. It was concluded that the participants founded their decisions on moral competence, moral laws, conscience and the potential outcome of the intervention.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Özen

Rahşan Özen

Yayımlanma Tarihi 21 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 IV. National Symposium of The History of Veterinary Medicine and Professional Ethics 21-23 May 2014

Kaynak Göster

APA Özen, A., & Özen, R. (2014). VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi39-39.
AMA Özen A, Özen R. VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Published online 01 Mayıs 2014:39-39.
Chicago Özen, Abdullah, ve Rahşan Özen. “VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, Mayıs (Mayıs 2014), 39-39.
EndNote Özen A, Özen R (01 Mayıs 2014) VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 39–39.
IEEE A. Özen ve R. Özen, “VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA”, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, ss. 39–39, Mayıs 2014.
ISNAD Özen, Abdullah - Özen, Rahşan. “VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. Mayıs 2014. 39-39.
JAMA Özen A, Özen R. VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2014;:39–39.
MLA Özen, Abdullah ve Rahşan Özen. “VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, 2014, ss. 39-39.
Vancouver Özen A, Özen R. VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ETİK KARAR VERME SÜRECİNDEKİ YAKLAŞIMLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2014:39-.
Creative Commons Lisansı
                                                                            Bu Dergi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.  Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir 

Kapak 

Ayşegül Tuğuz

İlter Uzel’inDioskorides ve Öğrencisi adlı eserinden 

Adres

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik  Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü

Yenişehir/ Mersin