Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 1, 23 - 30, 03.01.2010

Öz

Kaynakça

  • Alkibay S. Profesyonel Futbol Kulüplerinin Taraftar İlişkileri Yoluyla Marka Değeri Yaratmaları Üzerine Bir Araştırma. Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi 23(1): 83-108, 2005
  • Argan M, Katırcı H. Spor Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın, 2002.
  • Biçer T. “Spor Yönetimi Organizasyonu Ekonomik Birim Olarak Spor İşletmeleri ve Uygulamadan Bir Örnek, Yayınlanmamış Doktora Tezi, M.Ü. Sos. Bil. Enst. Yönetim Organizasyon A.B.D., İstanbul, 1994.
  • Brooks CM. Sports Marketing Competitive Strategies for Sports. New Jersey: Prentice- Hall Inc, 1994
  • Cemalcılar İ. Pazarlamanın Tanımı: Pazarlama Dünyası, 1(5): 13, 1987.
  • Ekenci G, İmamoğlu AF. Spor İşletmeciliği, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2002
  • Ekren N, Çağlar AB. “Spor Ekonomisi: Teorik Bir Çerçeve”, Active Dergisi, 32 (Eylül- Ekim), 2003.
  • Fidan Y. “Hizmetlerin Üretim ve Pazarlanması”, Pazarlama Dünyası, 9(53): 26-28, 1995.
  • Gratton C, Taylar P. Economics of Sport and Recreation, USA: Spon Press, 2000.
  • Irwin RL, Sutton WA, McCarthy LM. Sport Promotion and Sales Managament, USA: Human Kinetics, 2002.
  • Karabulut M. “Satış Tutundurma Amaç ve Taktikleri” Pazarlama Dünyası, 8(47): 23-31, 1994.
  • Kotler P, Armstrong G. Principles of Marketing, USA: Prentice Hall, 1989.
  • Kotler P. Pazarlama Yönetimi (Çev. Muallimoğlu N.) İstanbul: Beta Basım A.Ş., 2005.
  • Leeds M, Allmen PV. The Economics of Sport, USA: Pearson Education, 2005.
  • Mucuk İ. Modern İşletmecilik, 8. Basım, İstanbul: Türkmen Kitapevi, 1998a.
  • Mucuk İ. Pazarlama İlkeleri, 9. Basım, İstanbul: Türkmen Kitapevi, 1998b.
  • Mucuk İ. Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitapevi, 2001.
  • Mullin BJ, Hardy S, Sutton WA. Sport Marketing, Second Edition, USA: Human Kinetics, 2000.
  • Oga J. “Business Fluctation and The Sport Industry from 1986 to 1993”, Journal of Sport Marketing, 11(1): 64-65, 1998.
  • Odabaşı Y. “Pazarlama Tanımındaki Gelişmeler”, Pazarlama Dünyası, 11(2): 32-33, 1988.
  • Öztürk M. Fonksiyonları Açısından İşletme ve Yönetim, İstanbul: Papatya Yayıncılık, 2003.
  • Öztürk SA. Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Kitapevi, 2003.
  • Parkhouse BL. The Management of Sport-Its Foundation and Application, United States: Mosby-Year Book Inc., 1996.
  • Pitts BG, Stotlar DK. Sport Management Library - Fundementals of Sport Marketing, Second Edition, USA: Fitness Information Technology Inc., 2002.
  • Saros N, Gökduman E. Veri Tabanları, Elektronik Kaynak Çeşitliliği ve Danışma Hizmetleri, ÜNAK'06 "Bilimsel İletişim ve Bilgi Yönetimi" 12-14 Ekim, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2006.
  • Shank DM. Sport Marketing – A Strategic Perspective, Third Edition, USA: Pearson Education Inc., 2005.
  • Sporda Marketing Semineri Notları, T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığı, TMOK Olimpiyat Kütüphanesi, 1991
  • Tuncer D, Arpacı T, Ayhan DY, Böge E, Üner M. Pazarlama, Ankara: Özkan Matbaacılık Tic. Ltd. Şti., 1992.
  • Üner M. Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması Elemanları Değişiklik Gösterir mi? Pazarlama Dünyası, 8(43): 2-11, 1994.

Sport Marketing

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 1, 23 - 30, 03.01.2010

Öz

Marketing which is entered to almost our whole life, now more than goods and services, became an important  concept of ideas, persons, institutions, events, and facilities. As a main activities of business co. marketing has an important place in sports industry. Recently, the development of special sport marketing strategies and the presentation of sport goods and services to consumers are gaining importance. Efforts of increasing income of sport clubs, because of sport organization popularity, either media or sports business co. started to focus on marketing structure like other business services. Because of definition of sports usage, the term of “Sports Marketing” was used firstly by Advertising Age in 1978 as an increasing presentation tool in industrial merchandise and service marketing.   Sport marketing, adapted from general marketing definitions,  was defined as “ includes arrangement of all activities to meet needs and wants of sports consumers.

Kaynakça

  • Alkibay S. Profesyonel Futbol Kulüplerinin Taraftar İlişkileri Yoluyla Marka Değeri Yaratmaları Üzerine Bir Araştırma. Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi 23(1): 83-108, 2005
  • Argan M, Katırcı H. Spor Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın, 2002.
  • Biçer T. “Spor Yönetimi Organizasyonu Ekonomik Birim Olarak Spor İşletmeleri ve Uygulamadan Bir Örnek, Yayınlanmamış Doktora Tezi, M.Ü. Sos. Bil. Enst. Yönetim Organizasyon A.B.D., İstanbul, 1994.
  • Brooks CM. Sports Marketing Competitive Strategies for Sports. New Jersey: Prentice- Hall Inc, 1994
  • Cemalcılar İ. Pazarlamanın Tanımı: Pazarlama Dünyası, 1(5): 13, 1987.
  • Ekenci G, İmamoğlu AF. Spor İşletmeciliği, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2002
  • Ekren N, Çağlar AB. “Spor Ekonomisi: Teorik Bir Çerçeve”, Active Dergisi, 32 (Eylül- Ekim), 2003.
  • Fidan Y. “Hizmetlerin Üretim ve Pazarlanması”, Pazarlama Dünyası, 9(53): 26-28, 1995.
  • Gratton C, Taylar P. Economics of Sport and Recreation, USA: Spon Press, 2000.
  • Irwin RL, Sutton WA, McCarthy LM. Sport Promotion and Sales Managament, USA: Human Kinetics, 2002.
  • Karabulut M. “Satış Tutundurma Amaç ve Taktikleri” Pazarlama Dünyası, 8(47): 23-31, 1994.
  • Kotler P, Armstrong G. Principles of Marketing, USA: Prentice Hall, 1989.
  • Kotler P. Pazarlama Yönetimi (Çev. Muallimoğlu N.) İstanbul: Beta Basım A.Ş., 2005.
  • Leeds M, Allmen PV. The Economics of Sport, USA: Pearson Education, 2005.
  • Mucuk İ. Modern İşletmecilik, 8. Basım, İstanbul: Türkmen Kitapevi, 1998a.
  • Mucuk İ. Pazarlama İlkeleri, 9. Basım, İstanbul: Türkmen Kitapevi, 1998b.
  • Mucuk İ. Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitapevi, 2001.
  • Mullin BJ, Hardy S, Sutton WA. Sport Marketing, Second Edition, USA: Human Kinetics, 2000.
  • Oga J. “Business Fluctation and The Sport Industry from 1986 to 1993”, Journal of Sport Marketing, 11(1): 64-65, 1998.
  • Odabaşı Y. “Pazarlama Tanımındaki Gelişmeler”, Pazarlama Dünyası, 11(2): 32-33, 1988.
  • Öztürk M. Fonksiyonları Açısından İşletme ve Yönetim, İstanbul: Papatya Yayıncılık, 2003.
  • Öztürk SA. Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Kitapevi, 2003.
  • Parkhouse BL. The Management of Sport-Its Foundation and Application, United States: Mosby-Year Book Inc., 1996.
  • Pitts BG, Stotlar DK. Sport Management Library - Fundementals of Sport Marketing, Second Edition, USA: Fitness Information Technology Inc., 2002.
  • Saros N, Gökduman E. Veri Tabanları, Elektronik Kaynak Çeşitliliği ve Danışma Hizmetleri, ÜNAK'06 "Bilimsel İletişim ve Bilgi Yönetimi" 12-14 Ekim, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2006.
  • Shank DM. Sport Marketing – A Strategic Perspective, Third Edition, USA: Pearson Education Inc., 2005.
  • Sporda Marketing Semineri Notları, T.C. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığı, TMOK Olimpiyat Kütüphanesi, 1991
  • Tuncer D, Arpacı T, Ayhan DY, Böge E, Üner M. Pazarlama, Ankara: Özkan Matbaacılık Tic. Ltd. Şti., 1992.
  • Üner M. Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması Elemanları Değişiklik Gösterir mi? Pazarlama Dünyası, 8(43): 2-11, 1994.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm SPORT MANAGEMENT
Yazarlar

Ridvan Ekmekci

Aytul Ekmekçi

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ekmekci, R., & Ekmekçi, A. (2010). Sport Marketing. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1(1), 23-30.