Cerrahi dalların uzmanlık eğitiminin gerçekleştirildiği ameliyathane ortamı başarılı bir cerrahi eğitiminin en önemli bileşenidir. Ancak ülkemizde cerrahi dallardaki uzmanlık öğrencilerinin ameliyathane eğitiminde, programın amacına uygun olarak sistematik ve yapılandırılmış bir program izlemekten çok ”geleneksel usta / çırak” modeliyle karşı karşıyadırlar. Bu yazıda 41. Türk Ulusal Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Kongresinde düzenlenmiş olan “Ameliyathane Eğitiminde Sorunlar ve Öneriler” başlıklı paneldeki konuşmalar özetlenmiştir. Kulak Burun Boğaz uzmanlık eğitimindeki öğrencilerin ve eğiticilerin bakış açısı ile sorunlar ve olası çözüm önerileri dile getirilmiştir.
Ameliyathane Kulak burun boğaz Öğrenme ortamı Uzmanlık Öğrencisi
The operating room environment is the most important area in which graduate/postgraduate surgical training takes place and it is necessary for a successful graduate education program in surgery. However, in our country, graduate students are faced with a traditional apprenticeship model rather than following a program that is structured in accordance with their goals in operating room education. In this paper, we summarize the speeches which also has been edited at “41. National Otorhinolaryngology and Head and Neck Surgery Congress” problems and suggestions in educational environment in the operating room. Problems in otolaryngology residency programs and possible solution suggestions were expressed by tranees and trainers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Editöre Mektup |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 59 |