Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 238 - 242, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.492618

Öz

Kaynakça

  • REFERENCES1. Akandere M, Acar M, Baştuğ G. Zihinsel ve Fiziksel Engelli Çocuğa Sahip Anne ve Babaların Yaşam Doyumu ve Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk University Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009; 22:23-32.2. Ardahan F. Doğa Yürüyüşü Yapanların Yaşam Doyum Düzeyleri ile Duygusal Zekâ ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities. 2012; II/1:11-19.3. Aydıner BB. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçlarının Alt Boyutlarının Genel Öz-Yeterlik Yaşam Doyumu ve Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Sakarya University Institute of Educational Sciences. Eğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı. Master’s Thesis. Sakarya. 2011.4. Cenkseven F, Akbaş T. Üniversite Öğrencilerinde Öznel ve Psikolojik İyi Olmanın Yordayıcılarının İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2007; 3 (27):43-65.5. Cheung HY, Chan AWH. The Effect of Education on Life Satisfaction Across Countries. Alberta Journal of Educational Research, 2009; 55 (1).124-136.6. Chow HPH. Life Satisfaction among University Students in a Canadian Prairie City: a Multivariate Analysis. Social Indicators Research, 2005; 70:139-150.7. Christopher JC. Situating Psychological Well-Being: Exploring the Cultural Roots of İts Theory and Research. Journal of Counseling & Development, 1999; 77 (2):141-152.8. Crews DJ, Landers DM. A Meta-Analytic Review of Aerobic Fitness and Reactivity to Psychosocial Stressors. Medicine and Science in Sports and Exercise, 1987; 19:114-120.9. Diener E, Emmons RA, Laresen RJ, Griffin, S. The Satisfaction with Life Scale. Journal of Personality Assessment, 1985; 49:71-75.10. Diener E, Lucas RE. Subjective Well-Being: Three Decades of Progress. Psychological Bulletin, 1999; 125 (2):276-303.11. Diener E, Seligman MEP. Very Happy People. Psychological Science, 2002; 13(1):81-84.12. Doğan B, Moralı S. Üniversite Öğretim Elemanlarının Sporla İlgili Tutumları İle Yaşam ve İş Doyum Düzeylerinin Spor Yapma Alışkanlıkları İle İncelenmesi. Cbu Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1999; 3 (1):16-27.13. Doğu G. Sporun Sosyal ve Ekonomik Faydaları. http://www.sporbilim.com/sayfa.asp?mdl=haber&param=123, 2006: Access Date: 26.11.2018.14. Erkal M. Sosyolojik Açıdan Spor. Kutsun Matbaası. İstanbul, 1992.15. Ergin A, Hatipoğlu C, Bozkurt Aİ, Bostancı M, Atak BM., Kısaoğlu S, Parasız S, Kaygısız H, Çınarlık A, Karasu E. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Yaşam Doyumu ve Öz-Bakım Gücü Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Pamukkale Tıp Dergisi,2011;4(3):144-151.16. Gandelman N, Piani G. Quality of Life Satisfaction among Workers and Non-Workers in Uruguay. Social Indicators Research, 2013; 111 (1):97-115.17. Gökçe H. Serbest Zaman Doyumunun Yaşam Doyumu ve Sosyo-Demografik Değişkenlerle İlişkisinin İncelenmesi. Pamukkale University Institute of Sports Sciences Department of Psycho-Social Fields in Sports. Master’s Thesis. Denizli, 2008.18. Görgüt İ, Güllü M, Güzel C. Comparison Coping Ways of Athletes and Sedanters. Series Physical Education and Sport/Science, Movement and Health, 2012; 7 (1):72-77.19. Hanbay E, Keskin B, Kahraman M. Spor Yapan Bireylerin Yaşam Doyumlarının Araştırılması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017; 10 (51):1305-1313.20. Ilkım M, Kalaycı MC, Güleroğlu F, Gündoğdu C. Down Sendromlu Çocuklarda Sportif Etkinliklere Katılma Durumuna Göre Sosyal Uyum ve Beceri Düzeyinin İncelenmesi, İnönü University Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018;7 (1):162-172. 21. Ilkım M, Tanir H, Özdemir M. Socialization Effect of Physical Activity in Students Who Need Special Education. Asian Journal of Education and Training, 2018; 4 (2):128-131.22. Kumartaşlı M. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının ve Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Gazi University Institute of Educational Sciences Department of Physical Education and Sports Teaching. PhD Thesis. Ankara, 2010.23. Kaygusuz Ş, Körmükçü Y, Adalı H. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaşam Doyum Durumları İle Sporda Görev ve Ego Yönelimi Durumlarının Bazı Değişkenler Tarafından İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 2016; 4 (Special Issue 3):852-863.24. Korkmaz M, Germir HN, Yücel AS, Gürkan A. Yaşam Memnuniyeti Üzerinde Etkili Olan Sosyodemografik Bileşenler Üzerine Bir Analiz, Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, 2015; (3):78-111.25. Köker S. Normal ve Sorunlu Ergenlerin Yaşam Doyumu Düzeyinin Karşılaştırılması. Ankara University Institute of Social Sciences Department of Psychological Services in Education. Master’s Thesis. Ankara, 1991.26. Moller V. Life Satisfaction and expectations for the Future in Sample of University Students: A Research Note. South African Journal of Sociology, 1996; 27 (1):109-125.27. Özdemir M, Tanır H, Ilkım M, Șeker T. Sports injuries in 15-17 year-old male athlete students participating on school teams. Turkish Journal of Sport and Exercise, 2018; 20 (2): 44-48.28. Özer M, Karabulut Ö. Yaşlılarda Yaşam Do¬yumu. Geriatri, 2003; 6 (2):72-74.29. Özkara AB, Kalkavan A, Çavdar S. Spor Bilimleri Alanında Eğitim Alan Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyum Düzeylerinin Araştırılması. International Journal of Science Culture and Sport, 2015; Special Issue 3:336-346.30. Tekin M, Güllü M. Examined of Creativity Level of Primary School Students Who Make Sports and do not Make Sports. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2010; 2(2): 3351-3357.31. Toros T, Akyüz U, Bayansalduz M, Soyer F. Görev ve Ego Yönelimli Hedeflerin Yaşam Doyumu İle İlişkisinin İncelenmesi (Dağcılık Sporu Yapanlarla İlgili Bir Çalışma). Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2010; 7 (2):1039-1050.32. Toy A.B. Serbest ve Grekoromen Stil Güreşçilerin Hedef Yönelimi ve Yaşam Doyumu İlişkisi. Hitit University Institute of Social Sciences Department of Physical Education and Sports. Master’s Thesis. Çorum, 2015.33. Tuzgöl Dost M. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Pamukkale University Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007; (2) 22:132-143.34. Yetim Ü. Kişisel Projelerin Organizasyonu ve Örüntüsü Açısından Yaşam Doyumu. Ege University Institute of Social Sciences Department of Psychology. PhD Thesis. İzmir, 1991.35. Yılmaz E, Altınok V. Okul Yöneticilerinin Yalnızlık ve Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2009; 15 (59):.451-469.

Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 238 - 242, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.492618

Öz

The purpose of this study is to analyze the life
satisfaction of swimmers at the age group of 13-14 in Eastern and Southeastern
Anatolia Region. General screening model, which is one of the descriptive
methods, was used in the research. Research contains a total of 131 swimmers
composed of 50 females and 81 males at the age group of 13-14 competing in
semi-final of 2017-2018 Anatolian Stars League Eastern and Southeastern
Anatolia Region
held in Van province. As the
data collection tool, “Life Satisfaction Scale” developed by
Diener, Emmons, Laresen and Griffin (9) and adopted
into Turkish by Köker (25) and Yetim (34) was used in the study. The scale is a
self-evaluation 5-point Likert-type scale ranging from 1 (absolutely
inappropriate) to 7 (absolutely appropriate). The value of .95 was found as Cronbach
Alpha coefficient belonging to the life satisfaction scale of the participant
swimmers. In the evaluation of the data of the study, frequency, percentage,
mean and standard deviation among the descriptive statistical methods were used
and t test was applied for pairwise groups and post-hoc scheffe test was
applied after Anova test for multiple groups. It has been determined that “Life
Satisfaction Scale” of swimmers participating in our study display
statistically significant differences by the variables of sex, age, the grade
studied and monthly income (p<.05). It has been concluded following the
research that the variables of sex, age, grade studied and monthly income are
important variables affecting the life satisfaction of swimmers the age group
of 13-14. 

Kaynakça

  • REFERENCES1. Akandere M, Acar M, Baştuğ G. Zihinsel ve Fiziksel Engelli Çocuğa Sahip Anne ve Babaların Yaşam Doyumu ve Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk University Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009; 22:23-32.2. Ardahan F. Doğa Yürüyüşü Yapanların Yaşam Doyum Düzeyleri ile Duygusal Zekâ ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities. 2012; II/1:11-19.3. Aydıner BB. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçlarının Alt Boyutlarının Genel Öz-Yeterlik Yaşam Doyumu ve Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Sakarya University Institute of Educational Sciences. Eğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı. Master’s Thesis. Sakarya. 2011.4. Cenkseven F, Akbaş T. Üniversite Öğrencilerinde Öznel ve Psikolojik İyi Olmanın Yordayıcılarının İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2007; 3 (27):43-65.5. Cheung HY, Chan AWH. The Effect of Education on Life Satisfaction Across Countries. Alberta Journal of Educational Research, 2009; 55 (1).124-136.6. Chow HPH. Life Satisfaction among University Students in a Canadian Prairie City: a Multivariate Analysis. Social Indicators Research, 2005; 70:139-150.7. Christopher JC. Situating Psychological Well-Being: Exploring the Cultural Roots of İts Theory and Research. Journal of Counseling & Development, 1999; 77 (2):141-152.8. Crews DJ, Landers DM. A Meta-Analytic Review of Aerobic Fitness and Reactivity to Psychosocial Stressors. Medicine and Science in Sports and Exercise, 1987; 19:114-120.9. Diener E, Emmons RA, Laresen RJ, Griffin, S. The Satisfaction with Life Scale. Journal of Personality Assessment, 1985; 49:71-75.10. Diener E, Lucas RE. Subjective Well-Being: Three Decades of Progress. Psychological Bulletin, 1999; 125 (2):276-303.11. Diener E, Seligman MEP. Very Happy People. Psychological Science, 2002; 13(1):81-84.12. Doğan B, Moralı S. Üniversite Öğretim Elemanlarının Sporla İlgili Tutumları İle Yaşam ve İş Doyum Düzeylerinin Spor Yapma Alışkanlıkları İle İncelenmesi. Cbu Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1999; 3 (1):16-27.13. Doğu G. Sporun Sosyal ve Ekonomik Faydaları. http://www.sporbilim.com/sayfa.asp?mdl=haber&param=123, 2006: Access Date: 26.11.2018.14. Erkal M. Sosyolojik Açıdan Spor. Kutsun Matbaası. İstanbul, 1992.15. Ergin A, Hatipoğlu C, Bozkurt Aİ, Bostancı M, Atak BM., Kısaoğlu S, Parasız S, Kaygısız H, Çınarlık A, Karasu E. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Yaşam Doyumu ve Öz-Bakım Gücü Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Pamukkale Tıp Dergisi,2011;4(3):144-151.16. Gandelman N, Piani G. Quality of Life Satisfaction among Workers and Non-Workers in Uruguay. Social Indicators Research, 2013; 111 (1):97-115.17. Gökçe H. Serbest Zaman Doyumunun Yaşam Doyumu ve Sosyo-Demografik Değişkenlerle İlişkisinin İncelenmesi. Pamukkale University Institute of Sports Sciences Department of Psycho-Social Fields in Sports. Master’s Thesis. Denizli, 2008.18. Görgüt İ, Güllü M, Güzel C. Comparison Coping Ways of Athletes and Sedanters. Series Physical Education and Sport/Science, Movement and Health, 2012; 7 (1):72-77.19. Hanbay E, Keskin B, Kahraman M. Spor Yapan Bireylerin Yaşam Doyumlarının Araştırılması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017; 10 (51):1305-1313.20. Ilkım M, Kalaycı MC, Güleroğlu F, Gündoğdu C. Down Sendromlu Çocuklarda Sportif Etkinliklere Katılma Durumuna Göre Sosyal Uyum ve Beceri Düzeyinin İncelenmesi, İnönü University Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018;7 (1):162-172. 21. Ilkım M, Tanir H, Özdemir M. Socialization Effect of Physical Activity in Students Who Need Special Education. Asian Journal of Education and Training, 2018; 4 (2):128-131.22. Kumartaşlı M. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının ve Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Gazi University Institute of Educational Sciences Department of Physical Education and Sports Teaching. PhD Thesis. Ankara, 2010.23. Kaygusuz Ş, Körmükçü Y, Adalı H. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Yaşam Doyum Durumları İle Sporda Görev ve Ego Yönelimi Durumlarının Bazı Değişkenler Tarafından İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 2016; 4 (Special Issue 3):852-863.24. Korkmaz M, Germir HN, Yücel AS, Gürkan A. Yaşam Memnuniyeti Üzerinde Etkili Olan Sosyodemografik Bileşenler Üzerine Bir Analiz, Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, 2015; (3):78-111.25. Köker S. Normal ve Sorunlu Ergenlerin Yaşam Doyumu Düzeyinin Karşılaştırılması. Ankara University Institute of Social Sciences Department of Psychological Services in Education. Master’s Thesis. Ankara, 1991.26. Moller V. Life Satisfaction and expectations for the Future in Sample of University Students: A Research Note. South African Journal of Sociology, 1996; 27 (1):109-125.27. Özdemir M, Tanır H, Ilkım M, Șeker T. Sports injuries in 15-17 year-old male athlete students participating on school teams. Turkish Journal of Sport and Exercise, 2018; 20 (2): 44-48.28. Özer M, Karabulut Ö. Yaşlılarda Yaşam Do¬yumu. Geriatri, 2003; 6 (2):72-74.29. Özkara AB, Kalkavan A, Çavdar S. Spor Bilimleri Alanında Eğitim Alan Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyum Düzeylerinin Araştırılması. International Journal of Science Culture and Sport, 2015; Special Issue 3:336-346.30. Tekin M, Güllü M. Examined of Creativity Level of Primary School Students Who Make Sports and do not Make Sports. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2010; 2(2): 3351-3357.31. Toros T, Akyüz U, Bayansalduz M, Soyer F. Görev ve Ego Yönelimli Hedeflerin Yaşam Doyumu İle İlişkisinin İncelenmesi (Dağcılık Sporu Yapanlarla İlgili Bir Çalışma). Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2010; 7 (2):1039-1050.32. Toy A.B. Serbest ve Grekoromen Stil Güreşçilerin Hedef Yönelimi ve Yaşam Doyumu İlişkisi. Hitit University Institute of Social Sciences Department of Physical Education and Sports. Master’s Thesis. Çorum, 2015.33. Tuzgöl Dost M. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Pamukkale University Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007; (2) 22:132-143.34. Yetim Ü. Kişisel Projelerin Organizasyonu ve Örüntüsü Açısından Yaşam Doyumu. Ege University Institute of Social Sciences Department of Psychology. PhD Thesis. İzmir, 1991.35. Yılmaz E, Altınok V. Okul Yöneticilerinin Yalnızlık ve Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2009; 15 (59):.451-469.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Özgür Karataş 0000-0002-7863-2898

Serdar Şahin

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 11 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karataş, Ö., & Şahin, S. (2018). Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers. Turkish Journal of Sport and Exercise, 20(3), 238-242. https://doi.org/10.15314/tsed.492618
AMA Karataş Ö, Şahin S. Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers. Turk J Sport Exe. Aralık 2018;20(3):238-242. doi:10.15314/tsed.492618
Chicago Karataş, Özgür, ve Serdar Şahin. “Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20, sy. 3 (Aralık 2018): 238-42. https://doi.org/10.15314/tsed.492618.
EndNote Karataş Ö, Şahin S (01 Aralık 2018) Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers. Turkish Journal of Sport and Exercise 20 3 238–242.
IEEE Ö. Karataş ve S. Şahin, “Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers”, Turk J Sport Exe, c. 20, sy. 3, ss. 238–242, 2018, doi: 10.15314/tsed.492618.
ISNAD Karataş, Özgür - Şahin, Serdar. “Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20/3 (Aralık 2018), 238-242. https://doi.org/10.15314/tsed.492618.
JAMA Karataş Ö, Şahin S. Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers. Turk J Sport Exe. 2018;20:238–242.
MLA Karataş, Özgür ve Serdar Şahin. “Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 20, sy. 3, 2018, ss. 238-42, doi:10.15314/tsed.492618.
Vancouver Karataş Ö, Şahin S. Analysıs on Lıfe Satısfactıon of Swımmers. Turk J Sport Exe. 2018;20(3):238-42.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.