Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Lisans Müfredatlarında Tıbbi Hata Konusunun İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 36 - 44, 15.07.2022

Öz

Amaç: Bu çalışmada hemşirelik lisans müfredatında yer alan tıbbi hata konusunun incelenmesi amaçlanmıştır.

Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın evrenini Türkiye’deki lisans eğitimi veren hemşirelik okulları oluşturmaktadır. Örneklem seçimine gidilmemiş, tüm üniversitelerin müfredatlarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 23.0 programına girilmiş, verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.

Bulgular: Toplam 135 müfredat incelendi. Üniversitelerin %77.8’inin müfredatına ulaşılmış, bu okulların %65.7’sinde tıbbi hata konusuna yer verilen bir dersin olduğu belirlenmiştir. Derslerin %90’ının seçmeli ders olduğu ve tıbbi hata konusunun en fazla yer aldığı derslerin Sağlık Hukuku (%54.5) ve Adli Tıp/Adli Hemşirelik (%28,9) olduğu belirlenmiştir.

Sonuç ve Öneriler: Hemşirelik müfredatlarında tıbbi hata konusu yeterince yer almamaktadır. Müfredatlarda tıbbi hata konusuna daha fazla yer verilmesi ve öğrencilerin bu konuda bilgi ve farkındalıklarının sağlanması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Referans1. Aştı T, Acaroğlu R. (2000). Hemşirelikte Sık Karşılaşılan Hatalı Uygulamalar. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi.4(2): 22-27.
  • Referans2. Bayındır Çevik A, Demirci A, Güven Z. (2015). Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Eğitim Sırasında Yaptıkları İlaç Uygulama Hataları ve Tıbbi Hata Farkındalıkları. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 6(3):152-159.
  • Referans3. Bilge Y. (2012). Tıpta Uygulama Hatalarının Adli Tıp Yönünden Değerlendirilmesi. Medikolegal Düzlem Tıpta Uygulama Hataları. Ed: Bilge Y. Geçim İe. Ofset Digital,1.Baskı, Ankara. S:7-12.
  • Referans4. Cahill M., Gleason K., Harkless G., Stanley J., & Graber M. (2019). The Regulatory İmplications Of Engaging Registered Nurses İn Diagnoses. Journal Of Nursing Regulation, 10(2),5-10.
  • Referans5. Cebeci F, Gürsoy E, Tek S. (2012). Hemşirelerin Tıbbi Hata Yapma Eğilimlerinin Belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi.15(3): 188-196.
  • Referans6. Johnstone MJ, Kanıtsaki O. (2006). The Ethics And Practical İmportance Of Defining, Distinguishing And Disclosing Nursing Errors: A Discussion Paper. International Journal Of Nursing Studies. 43(3):367-376.
  • Referans7. Kim Cw, Myung Sj, Kyung EoE, Chang Y. (2017). Improving Disclosure Of Medical Error Through Educational Program As A First Step Toward Patient Safety. Bmc Medical Education.17: 52.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik Esasları
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

İrem Mühür

Şerife Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mühür, İ., & Yılmaz, Ş. (2022). Hemşirelik Lisans Müfredatlarında Tıbbi Hata Konusunun İncelenmesi. USCEH Dergisi, 2(1), 36-44.