Bu araştırmanın amacı ebelik öğrencilerinin ebelik eğitiminde kullanılan sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik hakkındaki bilgi ve görüşlerini değerlendirmektir. Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanın örneklemini, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümünde 2022-2023 eğitim-öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören 324 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve ebelik öğrencilerinin ebelik eğitiminde kullanılan sanal gerçeklik (SG) ve artırılmış gerçeklik (AG) hakkındaki görüşlerine ilişkin değerlendirme formu kullanılarak yüz yüze toplanmıştır. Veriler SPSS 22.0 paket programında sayı ve yüzdelik dağılım ile değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 20.59 ±1.37 (min-max:17-26) olduğu, %98.5’inin bekâr olduğu, %54.6’sının SG hakkında bilgisinin olmadığı, %90.4’ünün SG yönteminin kullanıldığı herhangi bir uygulamaya katılmadığı, %79.6’sının AG hakkında bilgisinin olmadığı, %95.4’ünün AG yönteminin kullanıldığı herhangi bir uygulamaya katılmadığı saptanmıştır. Ebelik öğrencilerinin SG ve AG hakkındaki görüşleri incelendiğinde çoğunun ilgili maddelere katıldığı belirlenirken (%23.8-%91.4); SG ve AG yöntemlerinin geleneksel ebelik uygulamalarını yok saydığı görüşüne katılmadığı (%76.2) bulunmuştur. Araştırmada ebelik öğrencilerinin çoğunun SG ve AG hakkında bilgisinin yetersiz olduğu ancak ebelik eğitiminde kullanımın yarar sağlayabileceği görüşüne sahip oldukları belirlenmiştir.
The aim of this research is to evaluate the knowledge and opinions of midwifery students about virtual reality and augmented reality used in midwifery education. The sample of the descriptive study consisted of 324 students studying at the Department of Midwifery, Faculty of Health Sciences, Sivas Cumhuriyet University in the fall semester of the 2022-2023 academic year. The data were collected face-to-face using the personal information form prepared by the researchers and the evaluation form of midwifery students' knowledge about virtual reality (VR) and augmented reality (AR) used in midwifery education. The data were evaluated by number and percentage distribution in the SPSS 22.0 package program. The mean age of the students participating in the study was 20.59 ± 1.37 (min-max: 17-26), 98.5% were single, 54.6% did not have knowledge about SG, 90.4% did not participate in any practice in which the VR method was used, 79.6% It was determined that most of them did not have knowledge about AR, and 95.4% of them did not participate in any application in which the AR method was used. When the knowledge of midwifery students about SG and AG were examined, it was determined that the majority of them (23.8%-91.4%) agreed with the relevant items. It was determined that the students did not agree with the view (76.2%) that SG and AR methods ignore traditional midwifery practices. In the study, it was determined that most of the midwifery students had insufficient knowledge about SG and AG, but they were of the opinion that it would be beneficial to use them in midwifery education.
Keywords: Midwifery Students, Midwifery Education, Virtual Reality, Augmented Reality
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration, Health Services and Systems (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2023 |
Published in Issue | Year 2023Volume: 8 Issue: Special Issue |