Araştırma, hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin kanguru bakımına yönelik bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi amacıyla tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Araştırma, Nisan-Mayıs 2021 tarihleri arasında Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde eğitim ve öğrenim gören araştırmaya katılmayı kabul eden üçüncü ve dördüncü sınıf 347 hemşirelik ve ebelik öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın verilerini elde etmek için; “Tanımlayıcı Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veri analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde parametreleri ve ki kare testi kullanılmış olup p<0.05 anlamlı olarak kabul edilmiştir. Araştırmada hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin yaş ortalaması 22,10±1,35’ dir. Öğrencilerin %41,5’i kanguru bakımına yönelik eğitim aldığını, eğitim alan öğrencilerin %86,8’i eğitimi üniversite eğitimi sırasında aldığını ifade etmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin %52,2’si kanguru bakım uygulamasını bildiğini, %96,8’i uygulamaya çıkılan kliniklerde kanguru bakımını yapmadığını ifade etmiştir. Kanguru bakımı yapan öğrencilerin %54,5’i huzursuz/ağlayan bebeğe, %63,6’sı emzirme sonrasında uykuya geçen bebeğe, %36,4’ü uyku sorunu olan bebeğe ve %27,3’ü distansiyonu olan bebeğe uygulama yaptığını belirtmiştir. Öğrencilerin kanguru bakımı hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı bulunmuştur. Kanguru bakımının uygulanabilirliğini arttırmak için daha fazla çalışma yapılmalıdır. Öğrencilere ders müfredatlarında kanguru bakımına yönelik eğitim programları düzenlenmelidir.
The research was conducted in a descriptive type in order to evaluate the knowledge and attitudes of nursing and midwifery students towards kangaroo care. The research was carried out on third and fourth year nursing and midwifery of 347 students who agreed to participate in the research and studying at the Faculty of Health Sciences of Kafkas University between April and May 2021. “Descriptive Information Form” was used. In data analysis, arithmetic mean, standard deviation, percentage parameters and chi-square test were used and p<0.05 was accepted as significant. The average age of nursing and midwifery students in the study is 22,10±1,35. 41,5% of the students stated that they received training on kangaroo care. 86,8% of the students who received training on kangaroo care stated that they received during their university education. 52,2% of the students who participated in the study stated that they knew the kangaroo care application. 96,8% of the students stated that they do not care for kangaroos in the clinics where the practice was started. Of the students who care for kangaroos, 54,5% stated that they applied to a restless/crying baby, 63,6% to a baby who fell asleep after breastfeeding, 36,4% to a baby with sleep problems, and 27,3% to a baby with distention. As a result; It was found that the students did not have enough knowledge about kangaroo care. More work should be done to increase the feasibility of kangaroo care. Educational programs for kangaroo care should be organized for students in their course curricula.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 8 Sayı: 2 |