Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 1 - 7, 31.12.2016

Abstract

Because of the Pharmaceutical Industry is a matter of concern for human life and health, it can’t be evaluated alone when it is taken up on a daily basis. The pharmaceutical industry is constantly in contact with information and technological development. While it is directly influenced by some sciences, it is indirectly influenced by some sciences. With the discovery of new molecules through chemical science, the passing of these molecules through technology, and the social sciences as well as the ethical values that can work towards the whole of the society. The resulting treatment modalities can be accepted by the whole community, and a treatment modality that exhibits the traditions, customs and attitudes of that community also needs to be identified. In this way, company representatives, doctors, public officials and patients should act in line with ethical values and support rational drug use.

References

  • 1. AİFD. (2012): Türkiye İlaç Sektörü: Vizyon 2023. Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği, Ankara. http://www.aifd.org.tr/wpcontent/ uploads/2016/07/AIFD-VIZYON-2023- RAPORU.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2016. 2. AİFD. (2015): Sağlık Meslek Mensuplarıyla ve Örgütleriyle İlişkiler, Hasta Örgütleriyle İletişim, Dijital Platformların Kullanımı ve Beşerî Tıbbi Ürünlerin Hekim, Diş Hekimi, Eczacılara Tanıtımı Hakkında Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği (AİFD) İyi Tanıtım ve İyi İletişim İlkeleri (5.2. Metin). Ankara, 2015. Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği. www.ifpma.org/wp.../01/AIFD-iyi-tanitimveiyiiletisim- ilkeleri-5-2-20150220.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2015. 3. Beşerî Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik. (2015): Resmi Gazate, 3 Temmuz 2015; Sayı: 29505. 4. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. (2015): İlaç Sektörü. Ankara: Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. 5. Civaner M. (2006): Türkiye’de İlaç Şirketlerinin Kullandıkları Pazarlama Yöntemleri Ve Hekimlerin Bu Konudaki Değerlendirmelerinin Etik Açıdan Sorgulanması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 6. Eren, M. (2012): “Sağlık Biraz Da Kirlenmiş Bir Alan” Türkiye Sağlık Sektörü İçerisinde Mümessiller. Çalışma ve Toplum, 2012/1, 187,217. 7. Gümüş, S. (2014): Sağlıkta İlaç Pazarlaması. İstanbul: Hiperlink Yayınları. 8. İEİS. (2016): Türkiye İlaç Sektörü 2015. İlaç Enüdstrisi İşverenler Sendikası, Ankara. http://www.ieis.org.tr/ieis/assets/media/kls/TR_I lac_sektoru_2015.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2016. 9. Nalbantoğlu, N. (2009): Türkiye'de İlaç Sanayi. İstanbul: Ticaret Odası Yayınları. 10. Sosyal Güvenlik Kurumu. (2013): Topluma Yönelik Akılcı ilaç Kullanımı. T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı. SGK Yayın No: 93. 11. TEPAV. (2015): İlaç AR-GE Ekosistemi Raporu. Türkiye Ekonomi Politikaları Vakfı (TEPAV). http://www.tepav.org.tr/upload/files/143022836 44.Ilac_ARGE_Ekosistemi_Raporu.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2016. 12. Turan, N. (2007): Kuruluşundan Günümüze Türkiye İlaç Endüstrisi. İstanbul: Scala Yayınları. 13. Türkiye Farmakovijilans Merkezi. (2005): Beşerî Tıbbi Ürün Ruhsatı Sahipleri İçinFarmakovijilans Kılavuzu. Ankara: Türkiye Farmakovijilans Merkezi. http://www.farmakovijilansdernegi.org/UserFiles /File/Farmako.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2016. 14. Yüksel, C. A. (2000): İlaç Pazarlaması, Reçetesiz İlaçlara Karşı Türk Eczacılarının Kanaat ve Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Araştırma. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.

İlaç Tanıtım ve Pazarlama Faaliyetlerinin Önemi

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 1 - 7, 31.12.2016

Abstract

İlaç Sektörü insan hayatını ve sağlığını ilgilendiren bir konu olduğundan geçmişten günümüze ele alındığında tek başına değerlendirilmesi mümkün değildir. İlaç sektörü bilgi ve teknolojik gelişim ile devamlı olarak temas halindedir. Bazı bilimlerden direkt olarak etkilenirken bazı bilimlerden de dolaylı yoldan etkilenmektedir. Kimya bilimi ile yeni moleküllerin keşfi, teknoloji ile bu moleküllerin hayata geçirilmesi, toplum bilimleri ile de toplumun tamamına yönelik çalışabilecek etik değerleri ortaya koymak zorundadır. Sonuçta verilecek tedavi yöntemlerinin o toplumun tamamı tarafından kabul edilebilir ve o toplumun gelenek, görenek ve tutumlarını da sergileyen bir tedavi yönteminin de belirlenmesi gerekmektedir. Bu yönde firma temsilcileri, doktorlar, kamu görevlileri ve hastalar etik değerler doğrultusunda hareket etmeli ve de akılcı ilaç kullanımına destek vermelidirler.

References

  • 1. AİFD. (2012): Türkiye İlaç Sektörü: Vizyon 2023. Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği, Ankara. http://www.aifd.org.tr/wpcontent/ uploads/2016/07/AIFD-VIZYON-2023- RAPORU.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2016. 2. AİFD. (2015): Sağlık Meslek Mensuplarıyla ve Örgütleriyle İlişkiler, Hasta Örgütleriyle İletişim, Dijital Platformların Kullanımı ve Beşerî Tıbbi Ürünlerin Hekim, Diş Hekimi, Eczacılara Tanıtımı Hakkında Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği (AİFD) İyi Tanıtım ve İyi İletişim İlkeleri (5.2. Metin). Ankara, 2015. Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği. www.ifpma.org/wp.../01/AIFD-iyi-tanitimveiyiiletisim- ilkeleri-5-2-20150220.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2015. 3. Beşerî Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik. (2015): Resmi Gazate, 3 Temmuz 2015; Sayı: 29505. 4. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. (2015): İlaç Sektörü. Ankara: Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı. 5. Civaner M. (2006): Türkiye’de İlaç Şirketlerinin Kullandıkları Pazarlama Yöntemleri Ve Hekimlerin Bu Konudaki Değerlendirmelerinin Etik Açıdan Sorgulanması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 6. Eren, M. (2012): “Sağlık Biraz Da Kirlenmiş Bir Alan” Türkiye Sağlık Sektörü İçerisinde Mümessiller. Çalışma ve Toplum, 2012/1, 187,217. 7. Gümüş, S. (2014): Sağlıkta İlaç Pazarlaması. İstanbul: Hiperlink Yayınları. 8. İEİS. (2016): Türkiye İlaç Sektörü 2015. İlaç Enüdstrisi İşverenler Sendikası, Ankara. http://www.ieis.org.tr/ieis/assets/media/kls/TR_I lac_sektoru_2015.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2016. 9. Nalbantoğlu, N. (2009): Türkiye'de İlaç Sanayi. İstanbul: Ticaret Odası Yayınları. 10. Sosyal Güvenlik Kurumu. (2013): Topluma Yönelik Akılcı ilaç Kullanımı. T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı. SGK Yayın No: 93. 11. TEPAV. (2015): İlaç AR-GE Ekosistemi Raporu. Türkiye Ekonomi Politikaları Vakfı (TEPAV). http://www.tepav.org.tr/upload/files/143022836 44.Ilac_ARGE_Ekosistemi_Raporu.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2016. 12. Turan, N. (2007): Kuruluşundan Günümüze Türkiye İlaç Endüstrisi. İstanbul: Scala Yayınları. 13. Türkiye Farmakovijilans Merkezi. (2005): Beşerî Tıbbi Ürün Ruhsatı Sahipleri İçinFarmakovijilans Kılavuzu. Ankara: Türkiye Farmakovijilans Merkezi. http://www.farmakovijilansdernegi.org/UserFiles /File/Farmako.pdf. Erişim tarihi: 10/10/2016. 14. Yüksel, C. A. (2000): İlaç Pazarlaması, Reçetesiz İlaçlara Karşı Türk Eczacılarının Kanaat ve Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Araştırma. Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Review
Authors

Tolgay Ercan

Mehmet Top

Publication Date December 31, 2016
Published in Issue Year 2016Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Ercan, T., & Top, M. (2016). İlaç Tanıtım ve Pazarlama Faaliyetlerinin Önemi. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 1-7.

   ici2.png    logo.png        asos-index.png       crossref-logo-landscape-200.png     logo.png       search-result-logo-horizontal-TEST.jpg 

     

logo.png    scilit.jpg     goole_scholar.jpg       logo.png    logo.png