Bu çalışma, Türkiye’de web tabanlı/destekli hemşirelik uygulamalarına yönelik lisansüstü hemşirelik tezlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma, 01.12.2023-31.01.2024 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmada, 2010-2023 yılları arasında, ülkemizin Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi’nde, Hemşirelik Anabilim Dallarında, yüksek lisans ve doktora türünde yayınlanmış ve ulaşılma izni olan tezlerin taraması yapılmıştır. Bu retrospektif tanımlayıcı tipte gerçekleştirilen literatür taramasında “Web Tabanlı, Web Tabanlı Eğitim, Web Destekli, Web Destekli Eğitim’’ anahtar kelimeleri kullanılmıştır. Tezler incelendiğinde araştırma kriterlerine uyan toplam 76 tez (19 yüksek lisans; 57 doktora) olduğu belirlenmiştir. Tezlerin %36.8’nin hemşirelik anabilim dalında ve %44.7’sinin 2020 yılı ve sonrası yapıldığı %75’inin doktora tezi, %39.5’inin örneklem grubunun hastalar, %44.7’sinin randomize kontrollü çalışma tipinde olduğu belirlenmiştir. Hemşirelik uygulamalarına yönelik lisansüstü tezlerini sistematik olarak incelediğimiz çalışmamızdan elde edilen bulgular doğrultusunda web tabanlı/ destekli hemşirelik uygulamalarının hedeflenen bakım sonuçlarına ulaşmada önemli düzeyde etkili olduğunu belirlenmiştir. Bu kapsamda incelenen tezlerde farklı popülasyonlarda ve farklı programlar ile çalışmalara devam edilmesi önerilmektedir.
Çalışmada, incelenen lisansüstü tezlerin tümünün yazarları tarafından YÖK Ulusal Tez Merkezi veri giriş formu ile ulaşılabilir olmasının onaylanması nedeniyle Etik Kurul izni alınmasına gerek bulunmamaktadır.
This study was conducted to examine postgraduate nursing theses regarding web-based/supported nursing practices in Turkey. This study was conducted between 01.12.2023-31.01.2024. In the research, between 2010 and 2023, theses published and accessible in our country's Council of Higher Education (YÖK) National Thesis Center, Nursing Departments, master's and doctoral theses were scanned. In this retrospective descriptive type literature review, the keywords "Web Based, Web Based Education, Web Supported, Web Supported Education" were used. When the theses were examined, it was determined that there were a total of 76 theses (19 master's degree; 57 doctoral) that met the research criteria. It was determined that 36.8% of the theses were made in the nursing department and 44.7% were made in 2020 and after, 75% were doctoral theses, 39.5% were patients in the sample group, and 44.7% were randomized controlled study type. In line with the findings obtained from our study in which we systematically examined postgraduate theses on nursing practices, it was determined that web-based/supported nursing practices are significantly effective in achieving the targeted care results. In this context, it is recommended to continue studies in different populations and with different programs in the theses examined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Services and Systems (Other) |
Journal Section | Review |
Authors | |
Early Pub Date | December 29, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | May 18, 2024 |
Acceptance Date | October 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 9 Issue: 3 |
The Journal of Sivas Cumhuriyet University Institute of Health Sciences is an international, peer-reviewed scientific journal published by Sivas Cumhuriyet University, Institute of Health Sciences.