This study was conducted as a descriptive study to examine the relationship between nursing students' fear of COVID-19 and their attitudes towards learning. The sample consisted of 486 nursing students. Data were collected with the Individual Information Form, COVID-19 Fear Scale and Attitude Toward Learning Scale. Independent samples t test, F test, Pearson correlation and multiple regression analysis tests were used to analyze the data. It was found that nursing students' COVID-19 fear levels (14.87±6.47) were below average and their attitude scores towards learning (146.65±11.20) were high. However, a relationship (r = 0.619) was detected between students' COVID-19 fear and attitude scores towards learning. A significant difference was found between nursing students' gender and thinking that their learning was affected by COVID-19 and fear of COVID-19. Additionally, a significant difference (p<0.05) was determined between gender, age, class, choosing the profession willingly and attitude towards learning. Nursing students' fear of COVID-19 is below average and their attitude scores towards learning are high. There is a negative relationship between fear of COVID-19 and attitude towards learning. Nursing education should include strategies and programs that reduce students' fear of COVID-19 and improve their learning attitudes.
: Nursing student clinical practice fear of COVID-19 attitude towards learning
-
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 korkusu ve öğrenmeye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Örneklemi 486 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler Birey Bilgi Formu, COVID-19 Korkusu Ölçeği ve Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, F testi, pearson korelasyon ve çoklu regresyon analizi testi kullanılmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 korku düzeylerinin (14,87±6,47) ortalamanın altında ve öğrenmeye yönelik tutum puanlarının (146,65±11,20) yüksek olduğu bulunmuştur. Bununla beraber öğrencilerin COVID-19 korku ve öğrenmeye yönelik tutum puanları arasında ilişki (r=0,619) saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin cinsiyet ve öğrenmesinin COVID-19’dan etkilendiğini düşünme ile COVID-19 korkusu arasında anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet, yaş, sınıf, mesleği isteyerek seçme ile öğrenmeye yönelik tutum arasında da anlamlı bir fark (p<0,05) belirlenmiştir. Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 korkuları ortalamanın altında ve öğrenmeye yönelik tutum puanları yüksektir. COVID-19 korkusu ve öğrenmeye yönelik tutum arasında negatif yönlü ilişki vardır. Hemşirelik eğitiminde öğrencilerinin COVID-19 korkusunun azaltılması ve öğrenme tutumlarının geliştirilmesini sağlayan strateji ve programlara yer verilmelidir.
Hemşirelik öğrencisi klinik uygulama COVID-19 korkusu öğrenmeye yönelik tutum
Araştırmanın yapılabilmesi için ilgili üniversitenin Etik Kurulu'ndan etik onay (Onay no: 2021-08/48) ve ayrıca çalışmanın yapıldığı kurumdan izin alınmıştır. Helsinki Deklarasyonu ilkeleri ışığında katılımcılara araştırma hakkında bilgi verilmiş ve çalışmaya katılmak için yazılı ve sözlü onamları alınmıştır.
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 2 |